Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

Θέσεις και προτάσεις της Ενωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών Ιούνιος 2013


  1. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού όπως έχει διαμορφωθεί με το Προεδρικό Διάταγμα, που έχει εκπονήσει το Υπουργείο Παιδείας.
Συμπεράσματα:
  • Αποτελεί μια Μνημονιακή Αξιολόγηση που έχει στόχο να εφαρμόσει το νόμο 4024, δηλαδή το μισθολόγιο-Βαθμολόγιο. Ένα μισθολόγιο που χαντάκωσε τους μισθούς μας, ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων (πρωτοδιόριστος 630 ευρώ).
  • Αποτελεί μια Ποσοτική Αξιολόγηση, καθώς θα εφαρμόσει τις ποσοστόσεις του νέου μισθολογίου. Όπως είναι γνωστό, ένα συγκεκριμένο ποσοστό συναδέλφων κάθε φορά θα καταφέρνει να περνάει από τον ένα βαθμό στον άλλο και οι υπόλοιποι θα μένουν στον ίδιο, είτε «αξίζουν» είτε όχι.
  • Αποτελεί μια Τιμωριτική Αξιολόγηση που έχει σκοπό τη χειραγώγηση και την τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών, καθώς υπό τον φόβο της αρνητικής αξιολόγησης ο εκπαιδευτικός δεν θα κινείται ελεύθερα μέσα στη σχολική μονάδα. Θα καλλιεργείται ο ατομικισμός και ο ανταγωνισμός μεταξύ των συναδέλφων, λόγω της σύγκρισης που θέτει η συγκεκριμένη αξιολόγηση.
  • Αποτελεί μια Αξιολόγηση που θα κατηγοριοποιεί τις σχολικές μονάδες σε καλές και κακές.
Το Προεδρικό Διάταγμα για την Αξιολόγηση δεν έχει στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού.
Δεν αξιολογούνται οι δομές, οι θεσμοί, τα αναλυτικά προγράμματα και όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Με τη συγκεκριμένη Αξιολόγηση επιδιώκουν να διαμορφώσουν έναν χειραγωγούμενο, φοβικό δάσκαλο που θα κοστίζει φθηνά.
Προτάσεις για το μπλοκάρισμα της Αξιολόγησης:
  • Δεν καταθέτουμε φάκελο αυτοαξιολόγησης τον Σεπτέμβριο
  • Τον Σεπτέμβριο να συνεδριάσουν όλοι οι σύλλογοι διδασκόντων στα δημοτικά και οι νηπιαγωγοί, ώστε μαζικά και ενωτικά να συνυπογράψουμε μια υπεύθυνη δήλωση στην οποία, ατομικά και συλλογικά, να δηλώνουμε πως δε συμμετέχουμε στη συγκεκριμένη αξιολόγηση ούτε ως αξιολογούμενοι ούτε ως αξιολογητές.
  • Σε περίπτωση που τα υπηρεσιακά συμβούλια-ΠΥΣΠΕ- αναλάβουν καθοριστικό ρόλο για την εφαρμογή της Αξιολόγησης, τότε άμεση παραίτηση των αιρετών και κάλεσμα στους διορισμένους , από το ΠΥΣΠΕ, διευθυντές προκειμένου να παραιτηθούν και αυτοί, ώστε να μην υπάρχει απαρτία στο υπηρεσιακό συμβούλιο και να μην μπορεί να συνεδριάσει.
  • Στάσεις εργασίας σε περιπτώσεις επιμόρφωσης για την Αξιολόγηση και συνδικαλιστική κάλυψη από την Ομοσπονδία.
  • Συνάντηση της Ομοσπονδίας με την Πανελλήνια ένωση σχολικών συμβούλων για τη διαμόρφωση κοινής στάσης.
  • Ενημέρωση των γονέων και συνολικά της κοινωνίας για το συγκεκριμένο θέμα και κατά πόσο επηρεάζει τους μαθητές και τα δημόσια σχολεία.


  1. Πειθαρχικό δίκαιο: Το νέο Πειθαρχικό δίκαιο περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες παραπτωμάτων βάσει των οποίων αν δεχθεί κάποιος συνάδελφος καταγγελία και διαταχθεί Ε.Δ.Ε (ένορκη διοικητική εξέταση), τότε αυτομάτως τίθεται σε αργία, καθώς έχει καταργηθεί πλέον το τεκμήριο της αθωότητας. Επιπλέον, στο Πειθαρχικό Συμβούλιο που εξετάζει την υπόθεση και αποφασίζει, δεν υπάρχει πλέον ο αιρετός εκπρόσωπος των συναδέλφων, αλλά ένα δικαστικός, ένας εισαγγελέας και ένας διευθυντής εκπαίδευσης.
Συμπεράσματα:
  • είναι η πρώτη πόρτα για τις απολύσεις εκπαιδευτικών και γενικότερα δημοσίων υπαλλήλων
  • δημιουργεί κλίμα τρομοκρατίας και φόβου, όχι μόνο μέσα στα σχολεία κατά τη διάρκεια της δουλειάς, αλλά και στην προσωπική ζωή του καθενός.

Προτάσεις:
  • Η ΔΟΕ σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ να κινηθούν δικαστικά για την αντισυνταγματικότητα του νόμου, καθώς καταργεί ένα βασικό δημοκρατικό δικαίωμα, το τεκμήριο της αθωότητας.
  • Σε περιπτώσεις καταγγελίας σε συνάδελφο να ενημερώνεται άμεσα ο Σύλλογος προκειμένου να καταθέτουμε ασφαλιστικά μέτρα στο Πειθαρχικό Συμβούλιο, ώστε να εκδικάζεται άμεσα η απόφαση και να μη περνάει μεγάλο χρονικό διάστημα κάποιος συνάδελφος σε αργία.
  • Η νομική στήριξη στο συνάδελφο να τακτοποιείται οικονομικά από το Σύλλογο.

  1. Επιχειρούμενη αύξηση του διδακτικού ωραρίου: Το Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να μειώσει δραματικά τους αναπληρωτές και να περιορίσει και άλλο τις δαπάνες για τη Δημόσια Παιδεία έχει στην ατζέντα του την αύξηση του ωραρίου. Συγκεκριμένα στο Σχέδιο Νόμου « ’Εγκριση της επικαιροποίησης του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» αναφέρει ρητά τη μείωση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας. Ήδη το έπραξε στους καθηγητές.

Συνέπειες:
Χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα μείνουν άνεργοι.
Το Υπ.Παιδείας στοχεύει στην κατάργηση του δασκάλου του Ολοήμερου Σχολείου και στην ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας και στο μόνιμο προσωπικό, καθώς οι Εκπαιδευτικοί για να συμπληρώσουν το ωράριό τους θα χρειαστεί να διδάσκουν στο ολοήμερο σχολείο της σχολικής μονάδας ή σε όμορα σχολεία.

Για να γνωρίζει η ελληνική κοινωνία:
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται πάνω από το Μ.Ο. της Ευρώπης και ταυτόχρονα αμείβονται κάτω από το Μ.Ο. της Ευρώπης.
Στις διδακτικές ώρες(21-24 ώρες την εβδομάδα) δεν περιλαμβάνονται οι ώρες του διοικητικού έργου.

Επίσης, σημαντικό στοιχείο για την εργασία των εκπαιδευτικών αποτελεί και η μελέτη τηςUNESCO, η οποία αναφέρει: «κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός εκπαιδευτικού αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου», δηλαδή ότι 21 ώρες διδασκαλίας ισοδυναμούν με 84 ώρες δουλειάς (16,8 ώρες καθημερινά).

  1. Ανακατανομή και κατάργηση των οργανικών θέσεων:

Με την εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας αριθ. πρωτ. 44506/Δ4 με ημ. 2/4/2013 με θέμα: «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2013-2014», ζητήθηκε από τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης να αποστείλουν τη γνώμη τους μέχρι την Παρασκευή 5 Απριλίου για τις προτεινόμενες μεταβολές (που στην ουσία πρόκειται για υποβιβασμούς) ανά σχολική μονάδα, σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουν καταγραφεί στο survey.
Όλες αυτές οι κινήσεις, με αλγόριθμους και μαθηματικούς τύπους, οδηγούν μονάχα στη συρρίκνωση των οργανικών θέσεων εργασίας, σε πλεονάσματα μαθητών ανά σχολική μονάδα, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε όμορα σχολεία, ελαστικοποίηση του εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών (με συμπλήρωση ωραρίου σε άλλες σχολικές μονάδες και κατάργηση του δασκάλου του ολοημέρου), υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών “προς το συμφέρον της υπηρεσίας”, τρομοκράτηση και καθεστώς ανασφάλειας.
Αν όλα αυτά δεν αποτελούν προσπάθειες χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, προσπάθειες υπόταξης ενός ελεύθερου ακόμα κυττάρου της κοινωνίας, του σχολείου, τότε ποια η σκοπιμότητα;
Ποιος τελικά ενδιαφέρεται από το υπουργείο παιδείας και τον κρατικό μηχανισμό για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης, για την αλλαγή πλεύσης αυτής της κοινωνίας;
Μπορεί να μην ενδιαφέρει τους τεχνοκράτες και τους μεσολαβητές της τρόικας αλλά ενδιαφέρει όλους εμάς, ενδιαφέρει τους γονείς των παιδιών μας, ενδιαφέρει την ελληνική κοινωνία.
  • Καμία αμφισβήτηση των οργανικών μας θέσεων ! ! !

Επιπλέον, ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
  • Γενναία αύξηση των δαπανών για την Δημόσια Παιδεία.
  • Άμεση κατάργηση του νόμου 4024.
  • Μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των εκατοντάδων κενών.
  • Τη διεξαγωγή ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής για τον διορισμό εκπαιδευτικών ΠΕ 71 και ΠΕ 61.
  • Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
  • Βοηθητικό προσωπικό, όπως είναι θεσπισμένο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στα νηπιαγωγεία.
  • Την κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών.
  • Επίδομα θέσης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που εκτελούν χρέη προϊσταμένου.
  • Την επανεκκίνηση του πίνακα και να προσμετρείται η προϋπηρεσία των αναπληρωτών συναδέλφων.
  • Την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων
  • Την επαναλειτουργία του Διδασκαλείου με νέα μορφή, εξακτινομένο σ’ όλη της Ελλάδα, με εκσυγχρονισμό του προγράμματος σπουδών.
  • Δικαίωμα «αμοιβαίας απόσπασης» και δικαίωμα συνυπηρέτησης στους αναπληρωτές.
  • Κατάργηση της εγκυκλίου για τις άδειες των αναπληρωτών.
  • Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.
  • Κοινές δράσεις για την αντιμετώπιση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και του σχολικού εκφοβισμού.

    ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
                                  ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ
                         ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ