Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

Συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας στα Χανιά



Τι ρωτήσαμε τον Υπουργός Παιδείας

Πριν την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου της Μαθηματικής Εταιρείας το οποίο διεξάγεται φέτος στα Χανιά το ΔΣ του ΣΕΠΕ Ν. Χανίων πραγματοποίησε συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη. Στον υπουργό δόθηκε συγκεντρωτικό υπόμνημα με τα προβλήματα του κλάδου και ακολούθησε σχετική συζήτηση. 

Ως εκπρόσωπος της Ενωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών έβαλα 4 ζητήματα:

α) Τι θα γίνει με την σίτιση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις λέσχες του στρατού; ο υπουργός απάντησε ότι έχει συμφωνήσει από τις αρχές του Σεπτέμβρη με τον υπουργό Άμυνας. Δεν γνωρίζει γιατί δεν έχει προχωρήσει το θέμα και θα το εξετάσει άμεσα.

β) Για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων όπου μετά την κατάργηση των Γραφείων Εκπαίδευσης θα έπρεπε να είχε αλλάξει τάχιστα, είπε ότι εργάζονται πάνω σε αυτό και θα ανακοινωθεί μια ενιαία κλίμακα μοριοδότησης. Το πότε δεν διευκρινίστηκε. Ως συνδικαλιστική κίνηση έχουμε αναδείξει το θέμα από το 2014 ενώ το 2015 δημοσιεύθηκε η πρότασή μας.

γ) Στο κομμάτι της διαχείριση του εκπαιδευτικού δυναμικού που στελεχώνει τις σχολικές μονάδες και σε ότι αφορά τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που εργάζονται ως παράλληλη στήριξη τόνισα ότι δεν γίνεται να μοιράζονται σε 2 μαθητές και θα πρέπει να καλύπτονται εξαρχής όλες οι ανάγκες μιας τόσο ευαίσθητης δομής της εκπαίδευσης.

δ) Το τελευταίο ερώτημα μου ήταν, τι πρόκειται να πράξει όσον αφορά τις κενές οργανικές θέσεις των σχολικών μονάδων. Η απάντηση που δόθηκε άφησε πολλά ερωτηματικά για το μέλλον των σχολικών μονάδων. Μας θύμισε ότι το υπουργείο δημιουργεί ακόμα και σήμερα νέες οργανικές θέσεις όπου χρειάζονται και απέφυγε να ξεκαθαρίσει εάν προχωρήσει το επόμενο διάστημα σε κατάργηση όσων οργανικών θέσεων δεν έχουν καλυφθεί από κάποιον εκπαιδευτικό.


    Τι μας είπε ο Υπουργός Παιδείας
1) Για να υπάρξει αύξηση των κονδυλίων στην παιδεία πρέπει να υπάρξει ανάλογη ανάπτυξη της χώρας.

2) Η εκπαίδευση, η υγεία και η κοινωνική ασφάλιση είναι προτεραιότητα ώστε να βγούμε όλοι από την κρίση.

3) Το ποσοστό του ΑΕΠ για την Παιδεία σύμφωνα με τα σχέδια της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ - ΝΔ ήταν 1,85% ενώ έχει φρενάρει στο 2,8%.

4) 325 εκατ. ευρώ δόθηκαν στην Παιδεία για να ανοίξουν τα σχολεία με την εικόνα που βλέπουμε, για πρώτη φορά μετά το 2006.

5) Οι μόνιμοι διορισμοί έχουν άμεση σχέση με την πορεία της χώρας και τους δανειστές. 35.000 εκπαιδευτικούς χάσαμε μέχρι σήμερα ενώ αναμένεται αν ακολουθηθεί κατά γράμμα αυτή η πολιτική να χαθούν άλλοι 20.000. 
Σταδιακά από το Σεπτέμβρη θα πρέπει να γίνουν κάποιοι διορισμοί αλλά δεν θα πρέπει να υπάρξει καμία αδικία προς την Ειδική Αγωγή όπου δεν έχει γίνει κανένας διαγωνισμός και υπάρχουν συνάδελφοι με 15 χρόνια προϋπηρεσία. Στην Ειδική Αγωγή έχουμε ανάγκη για 9100 εκπαιδευτικούς ενώ από το πανεπιστήμιο του Βόλου και το ΠΑΜΑΚ οι διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί είναι συνολικά 2100. Επιπροσθέτως, μαζί με τους εκπαιδευτικούς που έχουν επιμόρφωση από τη Μαράσλειο δεν ξεπερνούν τους 4500.

6) Η μεταφορά ειδικοτήτων από τη Β/θμια στην Α/θμια δεν λειτούργησε όσο περίμενε το υπουργείο. Υπάρχουν ακόμα ειδικότητες που πλεονάζουν...

7) Η μείωση στο ωράριο του δημοτικού σχολείου δεν έγινε για λόγους οικονομικούς. Η 7η ώρα, ως κουτσή ώρα, δεν είχε παιδαγωγική προσφορά.

8) Αντιθέτως υπήρξε με το καθεστώς της γυμνασιοποίησης του δημοτικού σχολείου (ΕΑΕΠ) και της εξάλειψης της προσωπικής σχέσης δασκάλου – μαθητή.


Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Τσαλαπάκης Αντώνης
Αν/τής Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ