Διεκδικητικό πλαίσιο


2018-2019

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Οι εκπρόσωποι των τοπικών σχημάτων που αποτελούν την Ανεξάρτητη Ενωτική Εκκίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε., μέσα από τα θεσμικά όργανα του Κλάδου (Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων μας, αντιπρόσωποι του κλάδου, ΔΣ της ΔΟΕ, ΕΕ της ΑΔΕΔΥ, αιρετοί κλπ), υπερασπίστηκαν το Δημόσιο Σχολείο, και συνεχίζουν, προτάσσοντας τη συλλογικότητα, την αγωνιστικότητα κι ένα ξεκάθαρο πλαίσιο προτάσεων για την ποιοτική και προοδευτική αναβάθμισης της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Οι εκπρόσωποί μας πάλεψαν στα συλλογικά όργανα και στους κοινούς αγώνες συνεισφέροντας:
  • Στη θεσμική κατοχύρωση της δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και στην διεκδίκηση άμεσα της καθολικής εφαρμογής της.
  • Στις μεγάλες κινητοποιήσεις για το δίκαιο αίτημα των ΜΑΖΙΚΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ σε όλες τις πραγματικές ανάγκες της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
  • Στην ίδρυση και κατανομή οργανικών θέσεων ειδικοτήτων.
  • Στη μείωση των μαθητών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία και σταδιακά ανά τάξη στα δημοτικά σχολεία
  • Στην προσμέτρηση και εκ νέου κατοχύρωση της ώρας σίτισης ως διδακτική ώρας.
  • Στην αλλαγή της μοριοδότησης των σχολικών μονάδων όπου η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εξισώθηκε με την 12βαθμη κλίμακα που ισχύει στη Δευτεροβάθμια.
  • Στη θεσμοθέτηση άδειας κύησης 3,5 μηνών στις αναπληρώτριες μητέρες, διεκδικώντας φυσικά την εξίσωση με την 9μηνη άδεια όπως ισχύει και στους μόνιμους.

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
     
Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη περίοδο όπου ο Κλάδος μας πρέπει να «βγει μπροστά» και να διεκδικήσει όλα εκείνα που απαιτούνται για ένα πραγματικό Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά, όλα εκείνα που έχει ανάγκη ο μαχόμενος Εκπαιδευτικός.
Προτείνουμε, Αγωνιζόμαστε, Παλεύουμε:
Δημόσιο Σχολείο-Νηπιαγωγείο-Δομές:
  • Για 14χρονο Δημόσιο δωρεάν Σχολείο με 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.
  • Να γίνουν Μαζικοί Διορισμοί Μόνιμων Εκπαιδευτικών στη Γενική και Ειδική Αγωγή στα πραγματικά κενά που υπάρχουν.
  • Να πραγματωθεί η περαιτέρω μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα (σε 20 μαθητές στο Δημοτικό και 15 στο Νηπιαγωγείο).
  • Να επανέλθει ο σταθερός δάσκαλος στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολείων.
  • Γενναία αύξηση των κρατικών δαπανών για τη Δημόσια Παιδεία.
  • Μόνιμο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί) στις δομές υποστήριξης.
  • Βοηθητικό προσωπικό, όπως είναι θεσπισμένο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στα νηπιαγωγεία.
  • Εναλλαγή της βάρδιας πρωινού και ολοημέρου στις νηπιαγωγούς.
  • Να υπάρξει γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.
  • Η ενισχυτική αγωγή να αποτελεί σταθερή υποστηρικτική δομή του σχολείου με έναν επιπλέον δάσκαλο στα πολυθέσια δημοτικά σχολεία.
  • Κανένας περιορισμός για την εγγραφή των παιδιών στο ολοήμερο.
  • Εσωτερικές διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.

Ειδική Αγωγή:

  • Στήριξη της Ειδικής αγωγής με σταθερό μόνιμο προσωπικό.
  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Διαμόρφωση αποκεντρωμένων υποστηρικτικών δομών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ).
  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
  • Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού και βοηθητικού προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό.

Εργασιακά δικαιώματα-Αιτήματα:

  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και των εφαρμοστικών νόμων που επηρεάζουν την Κοινωνική Ασφάλιση και τις συντάξεις.
  • Επαναθεσμοθέτηση του 13ου και 14ου μισθού με πολιτική απόφαση.
  • Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με των μόνιμων.
  • Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών με αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.
  • Αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη κι όχι μόνο μέχρι 7 έτη.
  • Αναγνώριση της θητείας στο στρατό των ανδρών εκπαιδευτικών ως προϋπηρεσία και ως συντάξιμη περίοδος (αναλογικά σύμφωνα με τους μήνες υπηρέτησης).
  • Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.
  • Δικαίωμα «αμοιβαίας απόσπασης» και δικαίωμα συνυπηρέτησης στους αναπληρωτές.
  • Τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό Σχολείο και κάλυψη όλων των απαραίτητων τμημάτων στην Προσχολική Εκπαίδευση.

..............................................................................

2017-2018


Οι εκπρόσωποι της Ενωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών Π.Ε., μέσα από τα θεσμικά όργανα του Κλάδου (Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων, αντιπρόσωποι του κλάδου, ΔΣ της ΔΟΕ, ΕΕ της ΑΔΕΔΥ, αιρετοί κλπ), υπερασπίστηκαν το Δημόσιο Σχολείο προτάσσοντας τη συλλογικότητα, την αγωνιστικότητα κι ένα ξεκάθαρο πλαίσιο προτάσεων για την ποιοτική και προοδευτική αναβάθμισης της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Οι εκπρόσωποί μας πάλεψαν στα συλλογικά όργανα και στους κοινούς αγώνες συνεισφέροντας:
  • Στη διαμόρφωση ενός ενιαίου σχολικού προγράμματος με διάχυση των διδακτικών αντικειμένων σε όλα τα Σχολεία. Ο Κλάδος μας είναι αντίθετος στην κατηγοριοποίηση και το διαχωρισμό των σχολικών μονάδων.
  • Στην ίδρυση και λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης που κρίνονται απαραίτητα ως βασική υποστηρικτική δομή του Δημόσιου Σχολείου.
  • Στο άνοιγμα της συζήτησης για τη δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και τη μάχη που πρέπει να δοθεί το επόμενο διάστημα για τη θεσμική της κατοχύρωση.
  • Στην αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Στο να μην υπάρξουν άλλες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια.
  • Στην προσμέτρηση της ώρας σίτισης ως διδακτική ώρα από το επόμενο σχολικό έτος.
  • Στην αλλαγή της μοριοδότησης των σχολικών μονάδων όπου η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση θα εξισωθεί με την 12βαθμη κλίμακα που ισχύει στη Δευτεροβάθμια.

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
     
Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη περίοδο όπου ο Κλάδος μας πρέπει να «βγει μπροστά» και να διεκδικήσει όλα εκείνα που απαιτούνται για ένα πραγματικό Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά, όλα εκείνα που έχει ανάγκη ο μαχόμενος Εκπαιδευτικός.
Προτείνουμε, Αγωνιζόμαστε, Παλεύουμε:
Δημόσιο Σχολείο-Νηπιαγωγείο-Δομές:
  • Για 14χρονο Δημόσιο δωρεάν Σχολείο με 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
  • Να γίνουν Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί στη Γενική και Ειδική Αγωγή στα πραγματικά κενά που υπάρχουν.
  • Να πραγματωθεί η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα ( 20 μαθητές στο Δημοτικό και 15 στο Νηπιαγωγείο).
  • Την άμεση κατάργηση του + 10% για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
  • Να ιδρυθούν οργανικές θέσεις ειδικοτήτων.
  • Να επανέλθει ο σταθερός δάσκαλος στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολείων.
  • Γενναία αύξηση των κρατικών δαπανών για τη Δημόσια Παιδεία.
  • Μόνιμο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί) ως δομές υποστήριξης.
  • Βοηθητικό προσωπικό, όπως είναι θεσπισμένο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στα νηπιαγωγεία.
  • Εναλλαγή της βάρδιας πρωινού και ολοημέρου στις νηπιαγωγούς.
  • Να υπάρξει γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.
  • Η ενισχυτική αγωγή να αποτελεί σταθερή υποστηρικτική δομή του σχολείου με έναν επιπλέον εκπαιδευτικό στα πολυθέσια σχολεία.
  • Κανένας περιορισμός για την εγγραφή των παιδιών στο ολοήμερο.
  • Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου αξιολόγησης. Εσωτερικές διαδικασίες συλλογικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.
  • Κοινές δράσεις για την αντιμετώπιση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και του σχολικού εκφοβισμού.

Ειδική Αγωγή:

  • Στήριξη της Ειδικής αγωγής με σταθερό μόνιμο προσωπικό.
  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Με μόνιμες δομές, στήριξη των ΚΕΔΔΥ και διαμόρφωση αποκεντρωμένων υπηρεσιών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ).
  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
  • Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού και βοηθητικού προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό.

Εργασιακά δικαιώματα-Αιτήματα:

  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και των εφαρμοστικών νόμων που επηρεάζουν την Κοινωνική Ασφάλιση και τις συντάξεις.
  • Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με των μόνιμων.
  • Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών με αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.
  • Αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη κι όχι μόνο μέχρι 7 έτη.
  • Αναγνώριση της θητείας στο στρατό των ανδρών εκπαιδευτικών ως προϋπηρεσία και ως συντάξιμη περίοδος (αναλογικά σύμφωνα με τους μήνες υπηρέτησης).
  • Επαναφορά του ν. 2874/2000 για την άδεια 6μηνης ανατροφής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως ισχύει για όλες τις εργαζόμενες με σύμβαση ΙΚΑ και ιδιωτικού δικαίου.
  • Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.
  • Δικαίωμα «αμοιβαίας απόσπασης» και δικαίωμα συνυπηρέτησης στους αναπληρωτές.
  • Σταθερή και έγκαιρη ημερομηνία για τη μισθοδοσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Επιμόρφωση:

  • Την επαναλειτουργία του Διδασκαλείου με νέα μορφή εξακτινομένο σ’ όλη της Ελλάδα, με εκσυγχρονισμό του προγράμματος σπουδών.
  • Δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης των εκπαιδευτικών σε μεταπτυχιακά προγράμματα που έχουν σχέση με το αντικείμενο που διδάσκουν (π.χ. στο ΕΑΠ με ποσοστό συμμετοχής των εν ενεργεία εκπαιδευτικών και στα αντίστοιχα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας).
  • Επαναφορά της εκπαιδευτικής άδειας στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
  • Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, περιοδικού χαρακτήρα με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
..............................................................................

2016-2017
    
Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη περίοδο όπου ο Κλάδος μας πρέπει να «βγει μπροστά» και να διεκδικήσει όλα εκείνα που απαιτούνται για ένα πραγματικό Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά, όλα εκείνα που έχει ανάγκη ο μαχόμενος Εκπαιδευτικός. Τα θέματα είναι πολλά και ακανθώδη, όπως:
  • Να γίνουν Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί στη Γενική και Ειδική Αγωγή στα πραγματικά κενά που υπάρχουν. Πρέπει να απορροφηθούν όλοι οι επιτυχόντες-διοριστέοι του ΑΣΕΠ (60-40) και πλέον ως βασικό προσόν διορισμού θα πρέπει να αναχθεί η προϋπηρεσία.
  • Να ξεκινήσει η σταδιακή αποκατάσταση των οικονομικών και θεσμικών απωλειών και να θεσπιστεί η ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική μας εξέλιξη.
  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και των εφαρμοστικών νόμων που επηρεάζουν  την Κοινωνική Ασφάλιση και τις συντάξεις.
  • Να επανέλθει ο 13ος και 14ος μισθός & αντίστοιχα σύνταξη.
  • Να υπάρξει γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.
  • Να λειτουργούν ουσιαστικά τα ολοήμερα σχολεία με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό.
  • Να πραγματοποιηθεί επιτέλους η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων σύμφωνα με τη 12βαθμη κλίμακα που ισχύει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Να καταργηθεί το Π.Δ. 48/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
  • Να δοθούν οργανικές θέσεις στους μεταταχθέντες συναδέλφους σε ΟΛΑ τα σχολεία της Α/θμιας και η όποια διεκδίκηση των νέων θέσεων που θα προκύψουν να γίνει στη βάση ισότιμης αντιμετώπισης μεταξύ των συναδέλφων της Π.Ε. και Δ.Ε. Να δοθεί η δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν, αν ανακαλέσουν τη μετάταξή τους.
  • Να εξισωθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών της Α/θμιας με αυτό της Β/θμιας.
  • Να διαμορφωθεί ένας τύπος σχολείου με κατάργηση των σχολείων διαφορετικών ταχυτήτων.
  • Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, περιοδικού χαρακτήρα με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
  • Δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης των εκπαιδευτικών σε μεταπτυχιακά προγράμματα που έχουν σχέση με το αντικείμενο που διδάσκουν (π.χ. στο ΕΑΠ με ποσοστό συμμετοχής των εν ενεργεία εκπαιδευτικών και στα αντίστοιχα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας).
  • Επαναφορά της εκπαιδευτικής άδειας στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
  • Επανίδρυση σχολείων που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν σε όσες περιπτώσεις έγιναν χωρίς προϋποθέσεις και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας.
  • Να γίνονται μόνο εθελοντικές μετατάξεις και μεταθέσεις.
  • Κάλυψη κενών ειδικοτήτων (γυμναστών, ξένων γλωσσών κλπ) με μόνιμο προσωπικό.

Νηπιαγωγείο
  • Να νομοθετηθεί ανώτατο όριο 20 μαθητές ανά τάξη, 15 νήπια-προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α’ και Β’ τάξης του Δημοτικού.
  • Να πραγματωθεί επιτέλους ο στόχος για μια δίχρονη Προσχολική Αγωγή.
  • Να κατοχυρωθεί το ωράριο των νηπιαγωγών.
  • Πρόγραμμα ανάπτυξης των δομών του νηπιαγωγείου για να γίνει επιτέλους πράξη η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά.
  • Διαμόρφωση πολυθέσιων νηπιαγωγείων με όλες τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές.

Αναπληρωτές

  • Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με των μόνιμων.
  • Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών με αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.
  • Να απεγκλωβιστούν σταδιακά οι διορισμοί των εκπαιδευτικών από διαγωνισμούς επιλογής (το πτυχίο μας αποτελεί το μοναδικό τυπικό προσόν διορισμού και δεν μπορεί να αμφισβητείται η εγκυρότητά του).
  • Να δίδεται η δυνατότητα για αμοιβαίες μετακινήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών (από περιοχή σε περιοχή) ύστερα από αίτησή τους και σε εύλογο χρονικό διάστημα από την πρόσληψή τους.
  • Να δίδεται η δυνατότητα της συμμετοχής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλες τις επιμορφώσεις που παρέχονται στους μόνιμους (π.χ. συμμετοχή στις επιμορφώσεις ΤΠΕ β επιπέδου κλπ).
  • Αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη κι όχι μόνο μέχρι 7 έτη.
  • Αναγνώριση της θητείας στο στρατό των ανδρών εκπαιδευτικών ως προϋπηρεσία και ως συντάξιμη περίοδος (αναλογικά σύμφωνα με τους μήνες υπηρέτησης).

Ειδική αγωγή

  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Με μόνιμες δομές, στήριξη  των ΚΕΔΔΥ και διαμόρφωση αποκεντρωμένων υπηρεσιών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ).
  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
  • Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού και βοηθητικού προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό.
  • Ιδρύσεις τμημάτων ένταξης όπου είναι απαραίτητο, καθώς αυτές έχουν παγώσει εδώ και τέσσερα χρόνια.
  • Να υπάρξει σαφές πλαίσιο εκπαιδευτικής πολιτικής για την Ειδική και γενικότερα την αντισταθμιστική Εκπαίδευση.

Επιπλέον, ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Γενναία αύξηση των κρατικών δαπανών για τη Δημόσια Παιδεία.
  • Άμεση κατάργηση του νόμου 4024.

  • Μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των εκατοντάδων κενών.
  • Βοηθητικό προσωπικό, όπως είναι θεσπισμένο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στα νηπιαγωγεία.
  • Την κατάργηση του + 10% για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
  • Επίδομα θέσης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (κρατικού ή εσπα) που εκτελούν χρέη  προϊσταμένου.
  • Την επαναλειτουργία του Διδασκαλείου με νέα μορφή εξακτινομένο σ’ όλη της Ελλάδα, με εκσυγχρονισμό του προγράμματος σπουδών.
  • Δικαίωμα «αμοιβαίας απόσπασης» και δικαίωμα συνυπηρέτησης στους αναπληρωτές.
  • Επαναφορά του ν. 2874/2000 για την άδεια 6μηνης ανατροφής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως ισχύει για όλες τις εργαζόμενες με σύμβαση ΙΚΑ και ιδιωτικού δικαίου.
  • Κατάργηση της εγκυκλίου για τις άδειες των αναπληρωτών.
  • Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.
  • Κοινές δράσεις για την αντιμετώπιση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και του σχολικού εκφοβισμού







------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2015-2016

Συνάδελφοι,
To προηγούμενο χρονικό διάστημα όπου ο νευραλγικός τομέας της Δημόσιας Εκπαίδευσης δεχόταν την πιο σκληρή νεοφιλελεύθερη και μονεταριστική επίθεση, οι εκπρόσωποι της Ενωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών, μέσα από τα θεσμικά όργανα του Κλάδου (Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων, αντιπρόσωποι του κλάδου, αιρετοί κλπ), υπερασπίστηκαν το Δημόσιο Σχολείο προτάσσοντας τη συλλογικότητα, την αγωνιστικότητα κι ένα ξεκάθαρο πλαίσιο προτάσεων για την ποιοτική και προοδευτική αναβάθμισης της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Οι εκπρόσωποί μας πάλεψαν στα συλλογικά όργανα και στους κοινούς αγώνες συνεισφέροντας:
  • Στην αναστολή της αυταρχικής-τιμωρητικής Αξιολόγησης με τις αυθαίρετες ποσοστώσεις και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.
  • Στην επαναφορά του τεκμήριου της αθωότητας, την κατάργηση αντιδημοκρατικών διατάξεων στο Πειθαρχικό δίκαιο και την επαναφορά των αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια.
  • Στην αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Στο να μην υπάρξουν άλλες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια.
  • Στην κατάργηση του ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.

Συνάδελφοι,
     
Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη περίοδο όπου ο Κλάδος μας πρέπει να «βγει μπροστά» και να διεκδικήσει όλα εκείνα που απαιτούνται για ένα πραγματικό Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά, όλα εκείνα που έχει ανάγκη ο μαχόμενος Εκπαιδευτικός. Τα θέματα είναι πολλά και ακανθώδη, όπως:
  • Να γίνουν Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί στη Γενική και Ειδική Αγωγή στα πραγματικά κενά που υπάρχουν. Πρέπει να απορροφηθούν όλοι οι επιτυχόντες-διοριστέοι του ΑΣΕΠ (60-40) και πλέον ως βασικό προσόν διορισμού θα πρέπει να αναχθεί η προϋπηρεσία.
  • Να ξεκινήσει η σταδιακή αποκατάσταση των οικονομικών και θεσμικών απωλειών και να θεσπιστεί η ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική μας εξέλιξη.
  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και των εφαρμοστικών νόμων που επηρεάζουν την Κοινωνική Ασφάλιση και τις συντάξεις.
  • Να επανέλθει ο 13ος και 14ος μισθός & αντίστοιχα σύνταξη.
  • Να υπάρξει γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.
  • Να λειτουργούν ουσιαστικά τα ολοήμερα σχολεία με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό.
  • Να πραγματοποιηθεί επιτέλους η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων σύμφωνα με τη 12βαθμη κλίμακα που ισχύει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Να καταργηθεί το Π.Δ. 48/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
  • Να δοθούν οργανικές θέσεις στους μεταταχθέντες συναδέλφους σε ΟΛΑ τα σχολεία της Α/θμιας και η όποια διεκδίκηση των νέων θέσεων που θα προκύψουν να γίνει στη βάση ισότιμης αντιμετώπισης μεταξύ των συναδέλφων της Π.Ε. και Δ.Ε. Να δοθεί η δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν, αν ανακαλέσουν τη μετάταξή τους.
  • Να εξισωθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών της Α/θμιας με αυτό της Β/θμιας.
  • Να διαμορφωθεί ένας τύπος σχολείου με κατάργηση των σχολείων διαφορετικών ταχυτήτων.
  • Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, περιοδικού χαρακτήρα με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
  • Δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης των εκπαιδευτικών σε μεταπτυχιακά προγράμματα που έχουν σχέση με το αντικείμενο που διδάσκουν (π.χ. στο ΕΑΠ με ποσοστό συμμετοχής των εν ενεργεία εκπαιδευτικών και στα αντίστοιχα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας).
  • Επαναφορά της εκπαιδευτικής άδειας στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
  • Επανίδρυση σχολείων που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν σε όσες περιπτώσεις έγιναν χωρίς προϋποθέσεις και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας.
  • Να γίνονται μόνο εθελοντικές μετατάξεις και μεταθέσεις.
  • Κάλυψη κενών ειδικοτήτων (γυμναστών, ξένων γλωσσών κλπ) με μόνιμο προσωπικό.

Νηπιαγωγείο
  • Να νομοθετηθεί ανώτατο όριο 20 μαθητές ανά τάξη, 15 νήπια-προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α’ και Β’ τάξης του Δημοτικού.
  • Να πραγματωθεί επιτέλους ο στόχος για μια δίχρονη Προσχολική Αγωγή.
  • Να κατοχυρωθεί το ωράριο των νηπιαγωγών.
  • Πρόγραμμα ανάπτυξης των δομών του νηπιαγωγείου για να γίνει επιτέλους πράξη η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά.
  • Διαμόρφωση πολυθέσιων νηπιαγωγείων με όλες τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές.

Αναπληρωτές

  • Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με των μόνιμων.
  • Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών με αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.
  • Να απεγκλωβιστούν σταδιακά οι διορισμοί των εκπαιδευτικών από διαγωνισμούς επιλογής (το πτυχίο μας αποτελεί το μοναδικό τυπικό προσόν διορισμού και δεν μπορεί να αμφισβητείται η εγκυρότητά του).
  • Να δίδεται η δυνατότητα για αμοιβαίες μετακινήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών (από περιοχή σε περιοχή) ύστερα από αίτησή τους και σε εύλογο χρονικό διάστημα από την πρόσληψή τους.
  • Να δίδεται η δυνατότητα της συμμετοχής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλες τις επιμορφώσεις που παρέχονται στους μόνιμους (π.χ. συμμετοχή στις επιμορφώσεις ΤΠΕ β επιπέδου κλπ).
  • Αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη κι όχι μόνο μέχρι 7 έτη.
  • Αναγνώριση της θητείας στο στρατό των ανδρών εκπαιδευτικών ως προϋπηρεσία και ως συντάξιμη περίοδος (αναλογικά σύμφωνα με τους μήνες υπηρέτησης).

Ειδική αγωγή

  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Με μόνιμες δομές, στήριξη των ΚΕΔΔΥ και διαμόρφωση αποκεντρωμένων υπηρεσιών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ).
  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
  • Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού και βοηθητικού προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό.
  • Ιδρύσεις τμημάτων ένταξης όπου είναι απαραίτητο, καθώς αυτές έχουν παγώσει εδώ και τέσσερα χρόνια.
  • Να υπάρξει σαφές πλαίσιο εκπαιδευτικής πολιτικής για την Ειδική και γενικότερα την αντισταθμιστική Εκπαίδευση.


Αιτήματα για τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων-εγκαθίδρυση δημοκρατικών διαδικασιών στην οργάνωση της δημόσιας διοίκησης

  • Εγκαθίδρυση νέων δημοκρατικών (αμεσοδημοκρατικών) διαδικασιών στη λήψη αποφάσεων π.χ. με ενίσχυση των εκπαιδευτικών σε αποφάσεις που αφορούν τα σχολεία και τις υπηρεσιακές μεταβολές (μέσω της ενίσχυσης της εκπροσώπησης στα υπηρεσιακά συμβούλια και την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων).
  • Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Ο σύλλογος διδασκόντων να αποτελεί βασικό όργανο διοίκησης.
  • Επαναπροσδιορισμός των αρμοδιοτήτων των μονοπρόσωπων οργάνων (Διευθυντές Σχολείων, Διευθυντές Εκπαίδευσης, Περιφερειακοί Διευθυντές) και ενίσχυση των συλλογικών οργάνων (Σύλλογοι Διδασκόντων, ΠΥΣΠΕ/ΑΠΥΣΠΕ/ΚΥΣΠΕ).
  • Να έχει καθοριστικό ρόλο η άποψη των εκπαιδευτικών στη στελέχωση της διοίκησης των Σχολείων, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθύνσεων.
  • Η ένταξη των αιρετών στα συμβούλια ανάδειξης κενών ειδικής αγωγής για τους συναδέλφους της παράλληλης στήριξης.
  • Οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών (εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ) να γίνονται σε όλα τα οργανικά κενά.
  • Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών (εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ) να γίνονται σε όλα τα πραγματικά λειτουργικά κενά που υπάρχουν.
  • Οι αρμοδιότητες των Διευθυντών Εκπαίδευσης για την τοποθέτηση των νεοπροσλαμβανόμενων αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε κενές θέσεις να μεταφερθούν άμεσα στα υπηρεσιακά συμβούλια για να μην παρατηρούνται πια φαινόμενα αδιαφάνειας και πολλές φορές διαπλοκής.
  • Οι επανατοποθετήσεις των εκπαιδευτικών (μετά από πάσης φύσεως άδειες) στις θέσεις τους ή σε κενές θέσεις, οι οποιεσδήποτε μετακινήσεις για το συμφέρον της υπηρεσίας κλπ να πραγματοποιούνται μόνο με απόφαση των υπηρεσιακών συμβουλίων και όχι των διευθυντών εκπαίδευσης όπως γίνεται μέχρι σήμερα.
  • Επίσης καμία θεσμοθέτηση των υπηρεσιακών συμβουλίων για περιορισμούς των συναδέλφων σε αποσπάσεις κλπ δεν μπορεί να γίνετε δεκτή και ανεκτή.
  • Επανασχεδιασμός του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων ως προς τα καθήκοντα, τις αρμοδιότητες και το ρόλο του.
  • Οι τοποθετήσεις να γίνονται σε όλα τα κενά από την αρχή της σχολικής χρονιάς, σύμφωνα με τα κριτήρια που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία. Ακόμα στα λειτουργικά κενά που έχουν προκύψει από βραχυπρόθεσμες άδειες θα πρέπει να είναι ενημερωμένος ο συνάδελφος που θα τα επιλέξει ως προς το χρονικό διάστημα κάλυψης του κενού.
  • Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις και αποσπάσεις) να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος κάθε σχολικού έτους (δηλ. το αργότερο μέχρι 21 Ιουνίου), ώστε κάθε νέα σχολική χρονιά να ξεκινά με πλήρη στελέχωση σε εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων.
  • Να καταργηθεί η προνομιακή μεταχείριση των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης για τοποθέτησή τους, μετά από αντικατάστασή τους, σε προσωποπαγείς θέσεις σχολικών συμβούλων.


Επιπλέον, ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Γενναία αύξηση των κρατικών δαπανών για τη Δημόσια Παιδεία.
  • Άμεση κατάργηση του νόμου 4024.
  • Μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των εκατοντάδων κενών.
  • Βοηθητικό προσωπικό, όπως είναι θεσπισμένο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στα νηπιαγωγεία.
  • Την κατάργηση του + 10% για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
  • Επίδομα θέσης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (κρατικού ή εσπα) που εκτελούν χρέη προϊσταμένου.
  • Την επαναλειτουργία του Διδασκαλείου με νέα μορφή εξακτινομένο σ’ όλη της Ελλάδα, με εκσυγχρονισμό του προγράμματος σπουδών.
  • Δικαίωμα «αμοιβαίας απόσπασης» και δικαίωμα συνυπηρέτησης στους αναπληρωτές.
  • Επαναφορά του ν. 2874/2000 για την άδεια 6μηνης ανατροφής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως ισχύει για όλες τις εργαζόμενες με σύμβαση ΙΚΑ και ιδιωτικού δικαίου.
  • Την αναγνώριση της διπλής μοριοδότησης για όσους υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτα σχολεία την περίοδο 2010-2014.
  • Κατάργηση της εγκυκλίου για τις άδειες των αναπληρωτών.
  • Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.
  • Κοινές δράσεις για την αντιμετώπιση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και του σχολικού εκφοβισμού