Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

1o Eνημερωτικό Φεβρουαρίου

Θέμα : Τι ειπώθηκε στη συνάντηση με τους διευθυντές σχολικών μονάδων;

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Την Παρασκεύη 31 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση διευθυντών που συγκάλεσε ο σύλλογος δασκάλων και νηπιαγωγών ύστερα από πρόταση κατά την Έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη 22 του μηνός. Θέμα της υπήρξε η (αυτο)αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η αποτροπή της διαδικασίας αυτής.

Ο προβληματισμός των διευθυντων των σχολικών μονάδων μεγάλος καθώς είχε παρερμηνευτεί η πρόταση για υπογραφή πρακτικού από το σύλλογο διδασκόντων στο οποίο θα δηλώνεται ότι “δεν βρέθηκαν συνάδελφοι εθελοντικά να συντάξουν την εκάστοτε ομάδα (αυτο)αξιολόγησης”. Σε καμία περίπτωση στόχος τις διαδικασίας αυτής δεν είναι οι πειθαρχικές διώξεις προς τους διευθυντές των σχολικών μονάδων. Ο εκάστοτε διευθυντής, όπως τονίσα, οφείλει να συγκαλέσει το σύλλογο διδασκόντων αλλά δεν θα πρέπει με απαιτήση να υποχρεώσει στον σχηματισμό ομάδας (αυτο)αξιολόγησης. Ακόμη θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο, διότι υπάρχει σύγχυση, ότι η εγκυκλιος αναφέρεται σε σχολεία μεγαλύτερα από τριθέσια αφού δε δύναται διαφορετικά η σύσταση τριμελούς επιτροπής, πλην του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Επομένως οι προϊστάμενοι δημοτικών και νηπιαγωγείων εκ των πραγμάτων δεν οφείλουν να προβούν σε καμία ενέργεια για (αυτο)αξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας.

Την δεδομένη χρονική στιγμή οφείλουμε να σταθούμε αντίθετοι σε κάθε είδους αξιολόγηση η οποια δεν διασφαλίζει την μονιμότητα κανενός συναδέλφου αλλά ούτε και το δημόσιο σχολείο το οποιο συνεχώς υποστελεχώνεται από διδακτικό προσωπικό με πρόσχημα την έλλειψη κονδυλίων τα οποια όπως φαίνεται το τελευταίο διάστημα αν μήτε άλλο υπάρχουν.
Θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι αν δεχτούμε σε αυτή την χρονική συγκυρία οποιαδήποτε (αυτο)αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κατευθείαν στρεφόμαστε υπέρ της αξιολόγησης που προβλέπει το ΠΔ 152/2013 και οι λόγοι είναι προφανείς.

Για να γίνουν πιο κατανοητές οι μεθοδευμένες κινήσης για απολύσεις και ο αυταρχισμός του υπουργείου αρκεί κανεις να σκεφτεί ότι:
α) Εκπαιδευτικοί που µε δική τους υπαιτιότητα δε συµµετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησης στερούνται του δικαιώµατος συµµετοχής στη διαδικασία Επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης (άρθρο 11, παρ. 11 του Ν. 3848/10).
β) Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται και, µάλιστα, µε συντελεστή βαρύτητας 1,5 στο κριτήριο «συµµετοχή στην αυτο-αξιολόγηση της σχολικής µονάδας» (άρθρο 3, παρ. 10 του ΠΔτος 152/2013).
γ) Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτήρια σε µία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθµολογίας (άρθρο 16, παρ. 4 του Π..τος 152/2013).
δ) Οι εκπαιδευτικοί που, σύµφωνα µε την τελική τους βαθµολογία ή σύµφωνα µε την παράγραφο 4 (σ.σ. βλέπε προηγούµενη περίπτωση), χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, µε σχετική πράξη του διευθυντή .ιεύθυνσης, εγγράφονται στον πίνακα των µη προακτέων (άρθρο 16, παρ. 5 του ΠΔτος 152/2013).
ε) Οι υπάλληλοι που περιλαµβάνονται σε πίνακα µη προακτέων στερούνται του δικαιώµατος για προαγωγή για τα επόµενα δύο έτη (άρθρο 8, παρ. 4 του Ν. 4024/11).
στ) Υπάλληλος, ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες µη προακτέων στον ίδιο βαθµό, παραπέµπεται µέσα σε δύο (2) µήνες από την κύρωση του οικείου πίνακα υποχρεωτικώς προς κρίση στο υπηρεσιακό συµβούλιο, το οποίο, µε αιτιολογηµένη απόφαση του και µετά από προηγούµενη κλήση αυτού για να παράσχει εγγράφως ή προφορικώς τις αναγκαίες διευκρινίσεις, µπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθµό (άρθρο 95 του Υπαλληλικού Κώδικα).

Ως εκπρόσωπος της Ενωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών έχω υπερτονίσει ότι οφείλαμε τόσα χρόνια να έχουμε μια πρόταση για (αυτο)αξιολόγηση η οποια θα στοχευεί στην ποιοτική και όχι στην ποσοτική βαθμολόγηση, με μόνο στόχο την βελτίωση του κάθε εκπαιδευτικού αλλά και του ίδου του σχολείου. Στους χαλαιπούς καιρούς του μνημονίου καλείτε η βάση της εκπαιδευτικής κοινότητας να διατελέσει τον συμαντικότερο ρόλο στη διασφάληση του δημόσιου σχολείου με την άρνηση συμμέτοχής σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης η οποια μπορει να συρρυκνώσει ένα σχολείο ή να απολύσει χιλιάδες συναδέλφους μας.


Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς

Αντώνης Τσαλαπάκης

Ο αντιπρόσωπος στη ΔΟΕ Ν. Χανίων