Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017

Η ETUCE στηρίζει την ΔΟΕ


Θέμα: Η ETUCE στηρίζει τον αγώνα της Δ.Ο.Ε. για δίχρονη, δωρεάν, υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση για όλους

Η ETUCE εκπροσωπεί 132 εκπαιδευτικά σωματεία και 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικό προσωπικό σε 50 χώρες της Ευρώπης. Η ETUCE είναι ένας κοινωνικός εταίρος στον τομέα της εκπαίδευσης σε επίπεδο Ε.Ε. και μια Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Συνδικάτων στο πλαίσιο της ETUC, της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων. Η ETUCE είναι το Ευρωπαϊκό κομμάτι της Εκπαιδευτικής Διεθνούς, την Παγκόσμια Συνομοσπονδία Εκπαιδευτικών Σωματείων.
Με την παρούσα επιστολή, η ETUCE επιβεβαιώνει την αλληλεγγύη και την υποστήριξή της σε εσάς που ζητάτε την εφαρμογή της διετούς δημόσιας, δωρεάν και υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης και την εγγραφή όλων των παιδιών ηλικίας 4 έως 5 ετών στα δημόσια νηπιαγωγεία στην Ελλάδα.
Η ETUCE εκτιμά τις προσπάθειές σας που οδήγησαν στην απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης το 2006 να ανταποκριθεί στα αιτήματά σας και να θεσπίσει τη μονοετή υποχρεωτική φοίτηση στα νηπιαγωγεία για παιδιά ηλικίας από 5 ετών.
Ωστόσο, με μεγάλη ανησυχία σημειώνουμε ότι χιλιάδες παιδιά ηλικίας από 2 έως 3,5 ετών αποκλείονται από τη δημόσια προσχολική αγωγή και φροντίδα. Η ETUCE ανησυχεί ιδιαιτέρως για το γεγονός ότι μέσα στο 2017 περίπου 8.000 παιδιά αυτής της ηλικιακής κατηγορίας βρίσκονται εκτός παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων.
Η ETUCE υπενθυμίζει ότι το στρατηγικό πλαίσιο ΕΤ2020, το οποίο έχει εγκριθεί από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, απαιτεί τουλάχιστον το 95% των παιδιών μεταξύ της ηλικίας των τεσσάρων και της ηλικίας έναρξης της υποχρεωτικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να συμμετέχουν στην προσχολική αγωγή.
Η ETUCE υπογραμμίζει ότι [...] "Η εκπαίδευση είναι ανθρώπινο δικαίωμα και δημόσιο αγαθό το οποίο πρέπει να χρηματοδοτείται από το δημόσιο και να είναι προσβάσιμο σε όλους. Η ETUCE τάσσεται υπέρ ενός προγράμματος σπουδών ή πλαισίου Προσχολικής Αγωγής που είναι ολιστικό και έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές, αναπτυξιακές, διατροφικές, υγειονομικές και ατομικές ανάγκες των παιδιών. Ένα τέτοιο πρόγραμμα σπουδών θα πρέπει να είναι ευέλικτο και να θέτει το παιδί στο κέντρο της μαθησιακής και αναπτυξιακής διαδικασίας, αποτιμώντας κάθε είδους δραστηριότητας που συμβάλλει στη σωματική, ψυχοκινητική, γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη "[...].
Μαζί με εσάς, η ETUCE πιστεύει ακράδαντα ότι τόσο η ατομική όσο και η ομαδική εμπειρία μάθησης στα δημόσια νηπιαγωγεία που αποκτούν τα παιδιά σε ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο της προσχολικής αγωγής δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για την ομαλή μετάβασή τους στο δημοτικό σχολείο. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα του Συμβουλίου σχετικά με την παιδική εκπαίδευση και φροντίδα: πρέπει να παρέχετε σε όλα τα παιδιά μας το καλύτερο ξεκίνημα για τον κόσμο. Τα συμπεράσματα αυτά τα οποία υιοθετήθηκαν και από το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας το 2011 αναφέρουν ότι η προσχολική αγωγή έχει θετική επίδραση στην προσωπική, κοινωνική και μαθησιακή πρόοδο των παιδιών. Η προσχολική αγωγή είναι απαραίτητη για την επιτυχία τους στο σχολείο, για μια καλύτερη επαγγελματική και κοινωνική ζωή και για το μέλλον τους συνολικά.
Αναγνωρίζοντας ότι η εκπαίδευση είναι εθνική αρμοδιότητα και χαιρετίζοντας την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης που ελήφθη στις αρχές του 2006, μαζί με εσάς η ETUCE καλεί τις ελληνικές αρχές να σας προσκαλέσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων προκειμένου να βρεθεί μια ωφέλιμη λύση για τη χώρα.
Είναι ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και καθήκον τους να διασφαλίσουν το δικαίωμα και την πρόσβαση στην εκπαίδευση για όλους, ξεκινώντας από την προσχολική αγωγή και συνεχίζοντας με στρατηγικές δια βίου μάθησης. Ζητάμε από τους κυβερνητικούς αξιωματούχους να ξαναρχίσουν διαπραγματεύσεις για χάρη των μελλοντικών γενεών στην Ελλάδα.
Η ETUCE θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά την κατάσταση καθώς και να σας στηρίζει.

Με εκτίμηση

Susan Flocken