Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

1o Ενημερωτικό Ιουνίου

Θέμα : Προτάσεις για την τροποποίηση του
ενιαίου κειμένου της ΑΕΕ για τα νηπιαγωγεία.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Στην τοποθέτησή μου στην Τακτική Γεν Συνέλευση της Δευτέρας πρότεινα την αλλαγή τριών σημείων του κειμένου που πρόκειται να καταθέσουν οι συνάδελφοι νηπειαγωγοί για την Αυτοαξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής τους μονάδας εφόσον δεν πραγματοποίησαν στάσεις εργασίας.


Δείκτης 3.2 Ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών

Γιατί, για να μελετήσουμε τις πρακτικές του δασκάλου οφείλουμε πρώτα να αποτιμήσουμε το αναλυτικό πρόγραμμα και το σχολικό εγχειρίδιο, στοιχεία που αναπόδραστα καθοδηγούν τον εκπαιδευτικό και οριοθετούν το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Στο νηπιαγωγείο ευτυχώς ακόμη δεν υπάρχει σχολικό εγχειρίδιο. Θα μπορούσε να διατυπωθεί: Να αποτιμήσουμε το αναλυτικό πρόγραμμα ως στοιχείο που αναπόδραστα καθοδηγεί τον εκπαιδευτικό και οριοθετεί το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ομοίως και στον Δείκτη 5.2. Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου
Το σημερινό μορφωτικό σχέδιο και η υλική του μορφή, το πρόγραμμα σπουδών, τα διδακτικά εγχειρίδια και το πλήθος των ασυντόνιστων μεταξύ τους «καινοτόμων» προγραμμάτων, περιορίζουν σημαντικά την αποτελεσματικότητα των σχετικών πρωτοβουλιών και καθιστούν, μοιραία, αποσπασματικές τις πρωτοβουλίες που κατορθώνουν να επιβιώσουν στο περιβάλλον αποθάρρυνσης που δημιουργεί η υποβάθμιση του σχολείου και των ανθρώπων του.

Να διαγραφούν τα διδακτικά εγχειρίδια

Δείκτης 5.1. Εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτομίες υποστηρικτικές και αντισταθμιστικές παρεμβάσεις

Οι αντισταθμιστικές παρεμβάσεις είναι μια απαραίτητη πτυχή της σχολικής ζωής αν θέλουμε να υλοποιήσουμε τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των μαθητών. Η φετινή περιπέτεια της ενισχυτικής διδασκαλίας, σχετικά με το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να συμπληρώνουν με αυτή το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο, αποδεικνύει τον προβληματικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική πολιτική το θέμα της αντισταθμιστικής αγωγής. Η ουσιαστική υποστήριξη των αντισταθμιστικών προγραμμάτων απαιτεί γενναία αλλαγή πολιτικής. Σε κάθε περίπτωση, εκτιμούμε ότι, η λειτουργία Τμήματος Ένταξης στο σχολείο δεν έρχεται σε αντίθεση με τη λειτουργία της Παράλληλης Στήριξης αλλά και της ενισχυτικής διδασκαλίας. Αντίθετα, η ταυτόχρονη και έγκαιρη λειτουργία τους από την αρχή της σχολικής χρονιάς, όταν και όπου κρίνεται απαραίτητο, είναι βέβαιο ότι λειτουργεί θετικά.

Στο νηπιαγωγείο δεν υφίσταται ενισχυτική διδασκαλία και συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου, όπως όλοι πολύ καλά γνωρίζετε.


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η πρότασή μας κατατέθηκε στο προεδρείο της τακτικής Γεν Συνέλευσης. Θεωρώ ότι δεν μπορούμε να εκθέτουμε τους προϊσταμένους των νηπιαγωγίων με ένα κείμενο το οποιο αναφέρει ασάφειες για το λειτούργημα και τον αγώνα των συναδέλφων της προσχολικής αγωγής. Όφείλουμε λοιπόν να εξετάσουμε τα όσα αναφέρουμε στην ετήσια έκθεση αξιολόγησης καθώς ζητείται η ανάρτησή της στην πλατφόρμα του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ, με καταληκτική ημερομηνία την 21 Ιουνίου


                                                Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
                                   Αντώνης Τσαλαπάκης


                                                    Ο αντιπρόσωπος στη ΔΟΕ Ν. Χανίων