Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

1ο Ενημερωτικό Οκτωβρίου


«ΟΟΣΑ παίρνει ο άνεμος στο ΣΕΠΕ Ν. Χανίων »

Τις τελευταίες μέρες γίναμε όλοι μάρτυρες της διαχειριστικής ικανότητας που υπέδειξαν οι αιρετοί του συλλόγου μαζί με τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΠΕ στην κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού στις σχολικές μονάδες.

Κανείς δεν υπολόγισε τις συνέπειες των επιλογών αυτών στις δεσμεύσεις που υπαγορεύει το τρίτο μνημόνιο στην ενότητα «Αγορά εργασίας και ανθρώπινο κεφάλαιο», όπου απαιτείται η «Ευθυγράμμιση αναλογίας μαθητών ανά τάξη και εκπαιδευτικό ... με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018». Τη δέσμευση αυτή θα πρέπει να εφαρμόσει άμεσα η νέα κυβέρνηση, επιβάλλοντας στους εκπαιδευτικούς να διδάσκουν σε τάξεις ακόμα και με 30 μαθητές καθώς έως το 2009, σύμφωνα με τα διεθνή συγκριτικά στοιχεία του ΟΟΣΑ, οι αναλογίες εκπαιδευτικών – μαθητών στα δημοτικά ήταν οι μικρότερες στον κόσμο 1:10.1 , έναντι 1:16 μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ και 1:14.4 των χωρών της ΕΕ.

Τι μπορούμε να πούμε για τα μέλη του ΠΥΣΠΕ τα οποία, στηριζόμενα στις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών του νομού να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των πληθωρικών τάξεων τις δυόμιση αυτές εβδομάδες (έως 30 Σεπτέμβρη), υποστήριξαν με τη στάση τους ότι οι δάσκαλοι μπορούν να τα βγάλουν πέρα ακόμα και σε τμήματα των 29 μαθητών;

Ως Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών ζητήσαμε, στις 6 Σεπτεμβρίου, από το ΣΕΠΕ Ν. Χανίων να παρέμβει αρχικά ώστε:
  • να μην τοποθετηθούν με υπηρεσιακά σημειώματα, ούτε όσοι κριθούν ως υπεράριθμοι αλλά ούτε και οι αποσπασμένοι από άλλα ΠΥΣΠΕ.
  • να μην πραγματοποιηθούν υποχρεωτικές μετακινήσεις.
και στις 28 Σεπτεμβρίου ώστε:
  • να δοθούν στους αναπληρωτές όλα τα λειτουργικά κενά
Καμία αντίδραση δεν υπήρξε καθώς όλοι έμειναν απορροφημένοι στην διαδικασία της επιλογής των τμημάτων που θα άνοιγαν με τις αιτήσεις βελτίωσης θέσης των υπεράριθμων, των αποσπασμένων από άλλα ΠΥΣΠΕ και τη διαδικασία “ντόμινο” της αντικατάστασης αυτών από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

Συνάδελφοι,
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί της Α/θμιας Εκπ/σης διδάσκουν κατά μέσω όρο 820 ώρες όταν η έκθεση του ΟΟΣΑ (Education at a glance 2012 http://www.oecd.org/edu/eag2012.htm) καταλήγει ότι οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα διδάσκουν 589 ώρες στη διάρκεια του έτους με μέσο όρο χωρών του ΟΟΣΑ 782 ώρες και μέσο όρο χωρών της ΕΕ 778 ώρες. Οι αιρετοί στα ΠΥΣΠΕ δεν πρέπει να μπαίνουν στη λογική διαχείρισης των προβλημάτων. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες Ελληνικής εκπαίδευσης για αυτό οποιαδήποτε προσπάθεια διαχείρισης συνηγορεί στη διάλυση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου. Το σχολείο δεν στηρίζεται σε εκθέσεις του ΟΟΣΑ και κονδύλια ΕΣΠΑ αλλά στον εκπαιδευτικό του.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Τσαλαπάκης Αντώνης

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Γιατί δε δόθηκαν όλα τα λειτουργικά κενά στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς;



Ως κλάδος έχουμε επισημάνει πολλές φορές, ότι η πρόσληψη των αναπληρωτών σε δόσεις στα αρχικά κενά συνιστά παρέμβαση στη σειρά των πινάκων, αφού οι πρώτοι στον πίνακα λαμβάνουν τα κενά που δίνονται σε συγκεκριμένους νομούς και οι επόμενοι του πίνακα μπορεί να προσληφθούν σε νομούς προτίμησης των προηγούμενων.

Το ίδιο συμβαίνει και κατά την τοποθέτησή, των εκπαιδευτικών Κρατικού προϋπολογισμού ή χρηματοδότησης μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ, από τη Δ/νση Εκπ/σης καθώς ο τελευταίος εκπαιδευτικός διορισμένος από κρατική χρηματοδότηση καλύπτει την πιο απομακρυσμένη σχολική μονάδα του νομού (π.χ. Δ.Σχ Γαύδου) ενώ ο πρώτος προσληφθείς από χρηματοδότηση ΕΣΠΑ, αν και αμέσως επόμενος στη σειρά κατάταξης των εκπαιδευτικών, επιλέγει ολοήμερο τμήμα στο κέντρο των Χανίων.

Όπως και πέρυσι η Δ/νση Εκπ/σης επανέλαβε την ίδια διαχειριστική στρατηγική με αυτή των προηγούμενων ετών καθώς δεν δίνει τη δυνατότητα στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να επιλέξουν από τα διαθέσιμα λειτουργικά κενά αλλά επιλέγει να εμφανίσει μέρος αυτών, όπως ενημερώνουν οι αιρετοί, ερμηνεύοντας και προσαρμόζοντας την εγκύκλιο του υπουργείου στα δικά της μέτρα.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο Φ.361.1/697/126794/Δ1/14-10-2009/ΥΠΔΒΜΘ <<Τοποθέτηση προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών>>, που θέτει τα πράγματα σε μια σειρά όπως ορίζονται από τους νόμους και τις υπουργικές αποφάσεις, οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών και ωρομισθίων γίνονται βάση τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 8 της αριθμ. 35557/09-04-2003 Υ.Α. (ΦΕΚ 465/17-04-2003 τ.Β) όπου και ορίζεται ότι: <<Η τοποθέτηση των προσλαμβανομένων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από δήλωση των εκπαιδευτικών σε σχολεία της ίδιας περιοχής διορισμού προσλαμβανομένων για την τοποθέτηση τους στα λειτουργικά κενά>>.

Ως Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Ν Χανίων καλούμε το ΣΕΠΕ Ν. Χανίων να παρέμβει ώστε να δοθούν όλα τα λειτουργικά κενά στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, καθώς πολλά είναι τα ερωτήματα που εγείρονται από αυτήν την απόφαση της Δ/νσης Εκπ/σης:
Για ποιο λόγο η Δ/νση Εκπ/σης προέβη για μια ακόμα φορά σε μία τέτοια αντιεκπαιδευτική επιλογή μετακινήσεων “ντόμινο”; Ποιοι είναι αυτοί που επικροτούν την απόφαση αυτή του Δ/ντη Εκπ/σης να στείλει στα πιο απομακρυσμένα σχολεία του νομού εκπαιδευτικούς με 7 και άνω χρόνια προϋπηρεσίας παρουσιάζοντας ως “θετική εξέλιξη” τη δυνατότητα βελτίωσης θέσης; Γιατί κάθε εκπαιδευτικός να μην τοποθετηθεί κατευθείαν στη σχολική μονάδα της επιλογής του; Ποιοι είναι εκείνοι οι οποίοι συναποφάσισαν ποια λειτουργικά κενά θα δοθούν στους αναπληρωτές συναδέλφους στην πρώτη φάση τοποθετήσεων;

Συνάδελφοι, η μόνη πλέον χρηματοδότηση για τα πρωινά τμήματα είναι αυτή του ΠΔΕ. Με τις μέχρι σήμερα δηλώσεις του υπουργείου παιδείας, από τις 4.000 θέσεις οι 1.000 θα πάνε στην Ειδική Αγωγή και ένα μικρό ποσοστό στη Β/θμια Εκπ/ση. Αυτό συνεπάγεται, πολλά ΠΥΣΠΕ, ούτε αποδεσμεύσεις - αποσπάσεις μόνιμων θα κάνουν αλλά ούτε και βελτιώσεις θέσεων στους αναπληρωτές.

Με εκτίμηση
Μαυρογεννάκης Γιώργος (ΠΕ60)
Τσαλαπάκης Αντώνης (ΠΕ70)

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Επιστολή προς τον ΣΕΠΕ Ν. Χανίων για τις διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών



Χανιά, 6 Σεπτεμβρίου 2015

Προς: ΣΕΠΕ Ν Χανίων, Αιρετούς ΣΕΠΕ Ν Χανίων
Κοινοποίηση: Σε όλους τους συναδέλφους
Θέμα : «Πότε θα περάσουμε από την διαχείριση στη διεκδίκηση;»

Παρακολουθώντας τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών είναι εμφανής η δυσλειτουργία που έχει προκληθεί στα ΠΥΣΠΕ λόγω των προγραμματισμένων εθνικών εκλογών και της ανάληψης της διακυβέρνησης της χώρας από την υπηρεσιακή κυβέρνηση.

Βάση της κείμενης νομοθεσίας που διέπει τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και δεδομένης της χρονικής συγκυρίας συμπεραίνεται ότι οι σχολικές μονάδες δεν θα λειτουργήσουν ομαλά πριν τις αρχές Οκτωβρίου. Ο λόγος προφανής καθώς και αυτή η κυβέρνηση, όπως και όλες οι προηγούμενες, στήριξαν την “ομαλή” λειτουργία των σχολικών μονάδων και των δομών που τις απαρτίζουν σε χρηματοδοτικά προγράμματα ΕΣΠΑ και όχι σε μόνιμους διορισμούς.

Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο θα έπρεπε να έχει προχωρήσει ήδη, τόσο στην έκδοση των ονομαστικών υπεραριθμιών όσο και στις τοποθετήσεις όσων βρίσκονται στη διάθεση και όσων είναι αποσπασμένοι εντός ΠΥΣΠΕ αντί να κωλυσιεργεί με προσχέδια και πιθανά σενάρια κάλυψης των λειτουργικών κενών καθώς η έγκριση από την τριμελή επιτροπή, για την πραγματοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών, έχει δοθεί από αρχές Σεπτέμβρη. Ποιους εξυπηρετεί αυτός ο τακτικισμός που ακολουθείτε από το ΠΥΣΠΕ Χανίων; Γιατί τα λειτουργικά κενά δεν προσδιορίστηκαν νωρίτερα ως όφειλε να πράξει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο διαδικασία που έχουν ήδη ολοκληρώσει άλλα ΠΥΣΠΕ; Ποια είναι η στάση των αιρετών; Ή μήπως προβιβάστηκαν από ελεγκτές σε διαχειριστές του εκπαιδευτικού προσωπικού; Από ότι όμως διαφαίνεται η Δ/νση Εκπ/σης πρόκειται να αποστείλει υπηρεσιακά σημειώματα σε εκπαιδευτικούς για προσωρινή τοποθέτηση σε άλλες σχολικές μονάδες, ώστε να συγκαλυφθεί η παρωδία των υπηρεσιακών μεταβολών και η αργοπορία πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίες βάση της ενημέρωσης του Περιφερειακού Δ/ντη Εκπ/σης Κρήτης δεν πρόκειται να γίνουν νωρίτερα από τις 22 Σεπτεμβρίου.

Όπως ενημερώνουν οι αιρετοί το επόμενο διάστημα οι υπηρεσιακές μεταβολές που πρόκειται να εξεταστούν είναι:
  1. οι προσωρινές τοποθετήσεις ειδικοτήτων
  2. ο προσδιορισμός των λειτουργικών κενών
  3. οι λειτουργικές υπεραριθμίες δασκάλων
  4. οι τοποθετήσεις των συναδέλφων που αποσπάστηκαν από άλλους νομούς
  5. οι αποσπάσεις όλων των εκπαιδευτικών που επιθυμούν

Ως Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Ν. Χανίων καλούμε το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης Ν Χανίων να παρέμβει ώστε η Δ/νση Εκπ/σης:
  1. Να μην πραγματοποιήσει καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού απομακρύνοντας τον από την τάξη του και την οργανική του θέση μόνο και μόνο για να αποσιωπηθεί το πρόβλημα των υπηρεσιακών μεταβολών και η παντελής έλλειψη οργάνωσης και υπευθυνότητας από την πλευρά του ΥΠΟΠΑΙΘ.
  2. Να δραστηριοποιηθεί ώστε να γίνουν άμεσα όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές, καθώς εάν εκδοθούν υπηρεσιακά σημειώματα η διαδικασία των αποσπάσεων θα μείνει πίσω, πιθανότατα μέχρι και τα μέσα Οκτώβρη.

Με εκτίμηση
Μαυρογεννάκης Γιώργος

Τσαλαπάκης Αντώνης