Παρασκευή 17 Μαΐου 2024

Για τις εξετάσεις τύπου ελληνικής Pisa

Δε συναινούμε, όσο κι αν επιμένουν, στην κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών 

 Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει ακάθεκτα, με κάθε τρόπο και κόστος, την πολιτική της κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών και σχολείων. Κάτω από τους εύηχους επικοινωνιακούς τίτλους δεν μπορεί να κρύψει την πολιτική της απόφαση για τη μετακύλιση των ευθυνών για τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Στο άρθρο 104 του Ν.4823/3-8-2021 εκτός της εσωτερικής αξιολόγησης και ατομικής αξιολόγησης, προβλέπεται ότι κάθε σχολικό έτος θα διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις υποχρεωτικά για τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές της Γ΄ τάξης των γυμνασίων. Πριν μερικές μέρες δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β/2659/2-5-2024 ο ορισμός των σχολείων για τις εξετάσεις τύπου (ελληνικής) PISA που θα διεξαχθούν για 3η φορά-χρονιά στις 22 Μαΐου. Συνολικά έχουν οριστεί 660 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι βασικοί στόχοι της τυποποιημένης αξιολόγησης και οι απώτεροι πολιτικοί στόχοι της Κυβέρνησης της ΝΔ είναι:

  • Η ολόπλευρη γνώση εγκαταλείπεται και τη θέση της καταλαμβάνει η απόκτηση δεξιοτήτων που επιτυγχάνεται με τον κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων παραβλέποντας τη συνθετότητα της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των παραμέτρων που την προσδιορίζουν (μορφωτικό – πολιτιστικό – οικονομικό υπόστρωμα).
  • Τα σχολεία θα μετατραπούν σταδιακά σε απέραντα εξεταστικά κέντρα και οι γονείς θα αναγκαστούν να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη μιας και τα «φροντιστήρια» για την καλύτερη επίδοση σε αυτές του πανελλαδικού τύπου εξετάσεις θα αρχίζουν από τις μικρότερες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.
  • Το σχολικό περιβάλλον του ανταγωνισμού και των αλλεπάλληλων εξετάσεων καθίσταται ιδιαίτερα ψυχοπιεστικό για τα παιδιά καθώς ενσταλάζει μέσα τους από την τρυφερή τους ηλικία τη μειωμένη προσδοκία ενώ εντείνει το άγχος για παιδιά και οικογένειες.
  • Το εξεταστικοκεντρικό σύστημα θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο βάζοντας μεγαλύτερους φραγμούς στην κινητικότητα της κοινωνικής διαστρωμάτωσης  αφήνοντας στη μοίρα τους τους μαθητές που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικομορφωτικά στρώματα.
  • Η ευθύνη της ποιότητας της εκπαίδευσης μεταφέρεται σχεδόν ολοσχερώς στις πλάτες του εκπαιδευτικού, συγκαλύπτοντας τις ευθύνες κυβέρνησης, κράτους και τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το δε περιεχόμενο της διδασκαλίας των μαθημάτων θα αντικατασταθεί από τη διδασκαλία «πώς να πετύχεις στο τεστ», μέσα στην τάξη, εκπαιδευτικοί και μαθητές θα αναγκαστούν να ενστερνιστούν τις προκατασκευασμένες απαντήσεις. Το «γιατί» θα υποχωρήσει και θα αντικατασταθεί από τα «τι» και τα «πώς».

Για την προάσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την αποτροπή όλων αυτών των σχεδίων οφείλουμε να συνεχίσουμε τον αγώνα, που ξεκινήσαμε εδώ και 3 χρόνια, με δυναμική αντίσταση σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο, με:

 

Ø  Ενημέρωση των γονέων των μαθητών με επιστολή που θα κοινοποιεί τις θέσεις μας.

 

Ø  Συνδικαλιστική κάλυψη όλων των συναδέλφων (3ωρη στάση εργασίας από τη ΔΟΕ και εκτίμηση 3ωρης στάσης εργασίας από τους κατά τόπους Συλλόγους) για να μην υλοποιηθούν οι εξετάσεις στις σχολικές μονάδες που έχουν οριστεί.

Με μαζικότητα, ενότητα και αγώνα συνεχίζουμε δυναμικά μέχρι την τελική νίκη!!!