Σάββατο 18 Μαΐου 2024

Νέοι Δρόμοι - Δυναμικοί Αγώνες - Συνεχίζουμε σταθερά και υπεύθυνα μπροστά!!!

 


Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, 

στη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια, έχει επικρατήσει η πολιτική που βρίσκεται πάνω από τον άνθρωπο και τις ανάγκες των κοινωνιών, των εργαζόμενων, των νέων. Αυτή την πολιτική βιώσαμε και την περίοδο COVID στην Υγεία. Ενδεικτικό της πολιτικής επιλογής της Κυβέρνησης της ΝΔ, ως προς την υπηρέτηση συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων, είναι πως έχει καταστήσει τη χώρα πρωταθλήτρια σε όλη την Ευρώπη στην ακρίβεια, και στα υπερκέρδη των επιχειρήσεων της ενέργειας και των αναγκαίων αγαθών για την ζωή των πολιτών. Ενώ, οι μισθοί των εργαζομένων βρίσκονται στα τάρταρα και δεν καλύπτουν το υψηλό κόστος ζωής.

Σε ό, τι αφορά τη Δημόσια Εκπαίδευση η πολιτική της ιδιωτικοποίησης συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς (εκτός από το επίπεδο των δαπανών για την παιδεία) τόσο με την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων των κολεγίων όσο και με την πρόσφατη νομοθέτηση, εκτροπής του άρθρου 16 του Συντάγματος, για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Η Κυβέρνηση της ΝΔ, επιφέρει συνεχώς αναχρονιστικά και απανωτά χτυπήματα στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, εξυπηρετώντας ξεκάθαρα και απροκάλυπτα ιδιωτικά -και πολλές φορές παρασιτικά- συμφέροντα π.χ. αύξηση μαθητών στα τμήματα σε δημοτικό και νηπιαγωγείο, επέκταση των πρότυπων σχολείων, καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής που ωθεί στα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολέγια μαθητές με πολύ καλές επιδόσεις, εξετάσεις τύπου ελληνικής pisa, κατάργηση των σχολικών επιτροπών κ.α. Κι όλα τα παραπάνω κάνοντας χρήση της καταστολής και του αυταρχισμού μέσω δικαστικών προσφυγών. Η χειραγώγηση εκπαιδευτικών και κοινής γνώμης είναι ο απώτερος στόχος.

Η πεμπτουσία της εκπαιδευτικής πολιτικής, της Κυβέρνησης της ΝΔ, που σηματοδοτεί την πολιτική επιλογή της σταδιακής απόσυρσης του κράτους από την παροχή δημόσιας εκπαίδευσης είναι η προσπάθεια εφαρμογής των νόμων που αφορούν την «αξιολόγηση»- κατηγοριοποίηση των σχολείων, την προσωπική αξιολόγηση-κατάταξη των εκπαιδευτικών με στόχο τη μετάθεση των ευθυνών του κράτους στους εκπαιδευτικούς, αλλά και την μετατροπή των σχολείων σε επιχειρηματικές μονάδες «ζύγισης» αγοράς και πώλησης.

Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε., στυλοβάτης των στρατηγικών επιλογών της ΔΟΕ, τα τελευταία χρόνια μέσα από την εκπροσώπησή του στο ΔΣ της ΔΟΕ αγωνίζεται μαχητικά, και συνεχίζει ώστε να αποτελέσει το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα στην εκπαίδευση, βασικό προωθητικό μοχλό προοδευτικής αλλαγής στη δομή, το περιεχόμενο και τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου με επίκεντρο τον μαθητή και την υπηρέτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων του.

Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. αποτελεί αυτόνομη, οργανωτικά, συνδικαλιστική παράταξη προσανατολισμένη σε ένα συνδικαλιστικό κίνημα δημοκρατικό, ανεξάρτητο, πολιτικοποιημένο σε προοδευτική, δημοκρατική και ριζοσπαστική κατεύθυνση στην υπηρεσία της μόρφωσης των μαθητών, των δικαιωμάτων στην εργασία και στην ελεύθερη αυτοδιάθεση του ατόμου, στην υπηρεσία της πνευματικής ανύψωσης όλου του λαού.

Η ψήφος σας αποτελεί ενδυνάμωση της λογικής ενός ισχυρού οργανωμένου συνδικαλιστικού κινήματος που θέτει στο επίκεντρο των διεκδικήσεων και πυρήνα στη δράση του ένα ισχυρό, δημόσιο, δωρεάν συμπεριληπτικό και δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά, με εκπαιδευτικούς που θα έχουν σταθερή σχέση εργασίας, εργασιακά δικαιώματα και θα είναι οικονομικά αυτάρκεις. Παράλληλα όμως διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε για μια ΔΟΕ απαλλαγμένη από ιδεοληψίες και εμμονές που καθιστούν το κίνημα στην κοινωνία ένα απαξιωμένο και παρωχημένο θεσμικό παράγοντα της συνεχούς άρνησης και αντίδρασης. Ταυτόχρονα είμαστε και στον αντίποδα μιας ΔΟΕ που θα ακολουθεί τις αντιεκπαιδευτικές και κοινωνικές κυβερνητικές πολιτικές επιλογές με ασθενικές και χαλαρές αντιδράσεις, έτσι ώστε το ένα βήμα μπροστά να μην αναιρείται από το δυο βήματα πίσω.

Προχωράμε Μαζί για:

  • Την Υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών –επιστημονικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

  • Ένα 14χρονο Δημόσιο δωρεάν σχολείο, σύγχρονο, συμπεριληπτικό, ποιοτικό, δημοκρατικό, αναβαθμισμένο σε προθέσεις, στόχους, δομές και περιεχόμενο.

  • Αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για τη δημόσια εκπαίδευση.

  • Γενναίες, οριζόντιες και πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών που είναι οι χαμηλότεροι στην Ευρώπη και κάθε χρόνο μειώνεται η αγοραστική τους αξία λόγω πληθωρισμού. Διεκδικούμε άμεση επαναφορά 13ου και 14ου μισθού (δώρα), ξεπάγωμα του μισθολογικού κλιμακίου της διετίας 2016-17, ενίσχυση των νέων συναδέλφων.

  • Διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών (Γενικής και Ειδικής εκπαίδευσης) και βοηθητικού προσωπικού (ψυχολόγοι-κοινωνικοί λειτουργοί-σχολικοί νοσηλευτές, κ.λ.π) σε όλες τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και προγραμματισμός για σταθερή ροή διορισμών κάθε χρόνο, αυξημένη τα πρώτα χρόνια μέχρι να ομαλοποιηθεί η στελέχωση και να φτάσει στο σημείο της κάλυψης του 100% των συνταξιοδοτήσεων κάθε χρόνο, με ένα δίκαιο σύστημα διορισμών χωρίς γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

  • Κατάργηση του νόμου Κεραμέως που αύξησε τον αριθμό των μαθητών/τριών ανά τμήμα. Διεκδικούμε είκοσι (20) το ανώτερο μαθητές/τριες ανά τάξη στο δημοτικό και 15 στο νηπιαγωγείο.

  • Κατάργηση των νόμων 4692/20 και 4823/21 (για την αξιολόγηση). Καθιέρωση ενός συστήματος προγραμματισμού και αποτίμησης της σχολικής μονάδας, στο πλαίσιο των πετυχημένων παιδαγωγικά και επιστημονικά διεθνών μοντέλων, στη βάση της θέσης του κλάδου όπως αποτυπώνεται στην 88η ΓΣ της ΔΟΕ.

  • Εξίσωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και δασκάλων, στα ολιγοθέσια σχολεία, με αυτό των πολυθέσιων και αντίστοιχη πρόβλεψη μείωσης ωραρίου και μισθολογικής αναβάθμισης για τις αυξημένες υποχρεώσεις των προϊσταμένων στα νηπιαγωγεία και ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία.

  • Εξίσωση των δικαιωμάτων των συναδέλφων αναπληρωτών με τους μόνιμους (όπως αποτυπώνεται και στο πλαίσιο αιτημάτων της συλλογικής σύμβασης της ΔΟΕ-απόφαση 92ης ΓΣ της ΔΟΕ).

  • Να δοθεί επιτέλους ένα τέλος στον καθημερινό «Γολγοθά» των συναδέλφων ειδικοτήτων που καλούνται να πηγαίνουν έως και σε 5 σχολεία, με ανάλογη σύσταση οργανικών θέσεων και κάλυψη του διδακτικού τους ωραρίου στο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου.

  • Δωρεάν πρόσβαση σε περιοδική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με ευθύνη της Πολιτείας, για διαρκή μετεκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη.

  • Σύγχρονα σχολικά κτήρια (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά) με κάλυψη του συνόλου των προβλημάτων της σχολικής στέγης, αναβάθμιση όλων των υπαρχόντων σχολικών κτηριακών δομών με όλες τις αναγκαίες αίθουσες-εργαστήρια.

  • Ειδική αγωγή που θα αγκαλιάζει και θα καλύπτει τις ανάγκες όλων των μαθητών/-τριών μας σε ένα συμπεριληπτικό γενικό σχολείο με, παράλληλη, στήριξη των ειδικών σχολείων της χώρας.

  • Ίδρυση νέων οργανικών θέσεων στις αυξημένες ανάγκες της Ειδικής Αγωγής στα Ειδικά Σχολεία και στα Τμήματα Ένταξης. Ίδρυση οργανικών θέσεων Παράλληλης Στήριξης στα σχολεία Τυπικής Εκπαίδευσης.

  • Θεσμικό πλαίσιο προστασίας των εκπαιδευτικών από την παρεμβατικότητα και τις επιθέσεις γονέων σε ζητήματα που άπτονται του εκπαιδευτικού έργου, του παιδαγωγικού ρόλου και της σχολικής καθημερινότητας.

  • Θεσμικές και υποστηρικτικές δομές του παιδαγωγικού-διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών, όπως με την αναβάθμιση της ενισχυτικής διδασκαλίας.

Για το ΔΣ και ΔΟΕ

Καλαϊτσίδου Βαριάννα (δασκάλα)

Καπνισάκη Αθηνά (καθ. φυσικής αγωγής)

Κατσικανδαράκη Μαρία (νηπιαγωγός)

Κουριδάκης Αντώνης (δάσκαλος)

Λάζοπούλου Νεκταρία (καθ. αγγλικής γλώσσας)

Μαυρογεννάκης Γιώργος (νηπιαγωγός )

Μουτζούρη Σωτηρία (δασκάλα)

Μπασιάς Μιχάλης (δάσκαλος)

Μπουμπόναρη Φανή (δασκάλα)

Ξυλά Σταυρούλα (καθ. αγγλικής γλώσσας )

Παντελάκης Μανώλης (καθ. γερμανικής γλώσσας )

Πάτερου Έλενα (δασκάλα )

Παύλου Γιώργος (νηπιαγωγός )

Σαχπατσίδου Μαρία (δασκάλα )

Σπαντιδάκης Βλάσης (αναπληρωτής δάσκαλος )

Τζαμαλίκος Μάκης (καθ. μουσικής )

Τζατζάνη Ελένη (νηπιαγωγός )

Τζιάκη Δέσποινα (νηπιαγωγός )

Τσαλαπάκης Αντώνης (δάσκαλος)

Τσεκούρας Γιάννης (δάσκαλος )

Τσοντάκη Νεκταρία (δασκάλα )

Φασαράκης Γιώργος (δάσκαλος )

Χαρώνη Δήμητρα (καθ. φυσικής αγωγής)

Για την Ελεκτική Επιτροπή

Γιαννενάκης Κώστας (δάσκαλος)