Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017

Δούρειος Ίππος για το Ολοήμερο Σχολείο τα ΚΔΑΠ


Στα σχολεία πρόκειται να μεταφερθούν τα ΚΔΑΠ (Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης), όπως δήλωσε η Θεανώ Φωτίου απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη βουλή. <<Ήδη είμαστε σε συνεργασία με την ΚΕΔΕ για να γίνει η μεταφορά. Τα παιδιά θα πηγαίνουν σχολείο ως τις τέσσερις και μετά θα μένουν ως τις 8 στα ΚΔΑΠ.>>

Το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Εργασίας επισήμανε ότι σήμερα στα ΚΔΑΠ που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα, συμμετέχουν συνολικά 21.512 παιδιά, τα 233 λειτουργούν εντός σχολικών μονάδων σε δύο βάρδιες (14:00 έως 18:00 και 18:00 έως 22:00) και δέχονται 10.497 παιδιά. Εκτός σχολείων λειτουργούν 316 ΚΔΑΠ που δέχονται 11.115 παιδιά.

Η ΚΕΔΕ, η οποία συζήτησε το θέμα της λειτουργίας των ΚΔΑΠ στα σχολεία, ήδη βρίσκεται σε διαδικασίες με το υπουργείο Εργασίας για το θέμα αυτό. Η θέση της, όπως αυτή εκφράστηκε, είναι τα ΚΔΑΠ που ήδη λειτουργούν να παραμείνουν υπό το ίδιο καθεστώς. Τα νέα ΚΔΑΠ που θα δημιουργηθούν να λειτουργήσουν στα σχολεία, υπό την προϋπόθεση ότι θα απασχολήσουν νέους εργαζόμενους σε καθεστώς κανονικής και όχι μερικής απασχόλησης.

Για άλλη μια φορά αναρμόδιοι φορείς και υπουργεία εμπλέκονται σε θέματα παιδείας, εκπαίδευσης και απασχόλησης των μαθητών. Φυσικά και η εκπαιδευτική διαδικασία επηρεάζεται, όταν στις 14:00 βρίσκεται σε εξέλιξη ήδη το Ολοήμερο πρόγραμμα τόσο στα Δημοτικά Σχολεία, όσο και στα Νηπιαγωγεία.

Όλες οι βαρύγδουπες δηλώσεις από την πλευρά του υπουργείου Εργασίας για την εξυπηρέτηση των αναγκών της ελληνικής οικογένειας δεν κρύβουν τίποτα άλλο από την περαιτέρω συρρίκνωση του θεσμού του Ολοήμερου, Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, με τη λήξη του εκπαιδευτικού προγράμματος στις 14:00, αντί στις 16:00 όπως ισχύει μέχρι σήμερα.

Κοινωνική ανάγκη είναι το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο. Κοινωνική ανάγκη είναι η μόνιμη σταθερή εργασία όλων όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία μάθησης των παιδιών. Πώς η παιδεία θα επιτελέσει το ρόλο που της αναλογεί και της προσδιορίζει το άρθρο 16 του Συντάγματος; Σε ποια παιδαγωγική βάση να στηρίξουμε την προ μηνών απόφαση της ΚΕΔΕ για υπαγωγή των νηπιαγωγείων στους δήμους;

Η δομή των ΚΔΑΠ σε ένα υγιές εκπαιδευτικό σύστημα θα έπρεπε να υπαχθεί εξολοκλήρου στο υπουργείο Παιδείας ανεπτυγμένη πάνω σε ένα διαφορετικό πλαίσιο, στελεχωμένη από εκπαιδευτικούς.

Συντεταγμένα επιδιώκεται η μετάβαση από το προαιρετικό ολοήμερο στα ΚΔΑΠ τα οποία τονίζεται από την πλευρά υπουργείου Εργασίας ότι «σε καμία περίπτωση, δεν αποτελούν δομή της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και η λειτουργία τους δεν εμπλέκεται και δεν επηρεάζει τη λειτουργία του σχολείου.» Το μόνο σίγουρο είναι, αν κάτι τέτοιο συμβεί, θα έχει γίνει το πρώτο βήμα υλοποίησης του σχεδίου για υπαγωγή της εκπαίδευσης στους Δήμους.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Μαυρογεννάκης Γιώργος
Τσαλαπάκης Αντώνης 


*    * 'Αρθρο 16 του Συντάγματος
2. H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της,
στα κρατικά εκπαιδευτήρια.