Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

1 Ενημερωτικό Οκτωβρίου (Τμήματα Ένταξης)

Άνευ στελέχωσης νεοϊδρυθέντα  Τμήματα Ένταξης
Στις 2 Αυγούστου διαβάσαμε το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας όπου εγκωμιάζονταν η δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης έπειτα από 8 χρόνια αδιαφορίας των πολιτικών ηγεσιών των περασμένων ετών. Χαρακτηριστικά εξήγγειλαν: <<Η εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία ανατρέπεται και η Ειδική Εκπαίδευση προάγεται και αναβαθμίζεται γιατί η κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών αποτελεί το μοναδικό κριτήριο των επιλογών του υπουργείου. Σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικών πιέσεων το ΥΠ.Π.Ε.Θ. αυξάνει κατά 20 % τα Τμήματα Ένταξης και κατά 8 % τα Ειδικά Σχολεία.>>


Το ΦΕΚ δεν άργησε να βγει και στις 10 Αυγούστου το 2/Θ Ολοήμερο Ν/Γ Βρυσών, το 2/θ Ολοήμερο Ν/Γ 14ο Χανίων , το 2/θ Ολοήμερο Ν/Γ 1ο Αρωνίου, το 2/θ Ολοήμερο Ν/Γ Ταυρωνίτη, το 6/θ ΔΣ Γεωργιούπολης, το 6/θ ΔΣ Κουρνά, το 6ο 12/θ ΔΣ Χανίων, το 10/θ ΔΣ Αγίας Μαρίνας και το 2ο ΔΣ Μουρνιών αποκτούν την δυνατότητα να προσφέρουν σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.


Το “πρόβλημα” δεν άργησε να εμφανιστεί καθώς κάποια από τα νηπιαγωγεία που έλαβαν ΦΕΚ, που πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να ενταχθούν στην πρόταση των προς ίδρυση νηπ/γείων, δεν λειτουργούν μέχρι σήμερα. Στην Β φάση προσλήψεων για τα ΣΜΕΑ που έγινε την Παρασκευή κανένας εκπαιδευτικός δεν προσλήφθηκε για να στελεχώσει τμήμα ένταξης νηπιαγωγείου ενώ μία ήταν η πρόσληψη για τμήμα ένταξης δημοτικού σχολείου.


Σήμερα τα κενά τμήματα ένταξης, όπως έχουν καταγραφεί από τους αιρετούς, είναι 4 για τα νηπιαγωγεία και 12 για τα δημοτικά σχολεία. Το υπουργείο παιδείας αναζητά τη λύση του προβλήματος στελέχωσης των τμημάτων ένταξης μέσω από τα προγράμματα ΕΣΠΑ ακολουθώντας λογιστικές πρακτικές και φανερώνοντας ξεκάθαρα την αδιαφορία και τη θέση της πολιτικής ηγεσίας για τις δομές της ειδικής αγωγής στην χώρα μας.


Καλώ την ηγεσία του υπουργείου παιδείας να αφήσει τα επικοινωνιακά τεχνάσματα και επιτέλους να καλύψει όλα τα κενά και στην ειδική αγωγή. Γιατί αλλιώς η “προτεραιότητα” στην ειδική αγωγή δεν θα αποτελεί τίποτα παραπάνω από κενό γράμμα...


Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Τσαλαπάκης Αντώνης
Αν/τής Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ