Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Τοποθέτηση στην Τακτική Γενική Συνέλευση - Καταστατικές αλλαγές


Η σχολική χρονιά που διασχίσαμε έκρυβε πολλές εκπλήξεις και πολλές ανατροπές τόσο σε πολιτικό επίπεδο όσο και σε προσωπικό επίπεδο δημοσιο-υπαλληλικών σχέσεων εντός και εκτός υπηρεσίας. Από την μια η πίεση για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης με αποκορύφωμα την προσέλευση των δ/ντων των σχολικών μονάδων στη Δ/νση Εκπ/σης για την αξιολόγηση τους από το Δ/ντη Εκπ/σης. Από την άλλη η ανατροπή των φιλελεύθερων πολιτικών της συγκυβέρνησης με την 3μηνη μεταβατική περίοδο να μας κρατά σε κατάσταση αναμονής για όλα τα ζητήματα.

Κρατώ επιφυλάξεις για τις προθέσεις της νέας κυβέρνησης καθώς ήδη έχουμε γίνει δέκτες 2 πράξεων νομοθετικού περιεχομένου και άλλων τόσων τροπολογιών να κατατίθενται στην βουλή η μια μετά την άλλη με την μορφή του κατεπείγοντος δίχως ουσιαστική διαβούλευση.

Διαβούλευση; Θέλουμε διαβούλευση; Ο κλάδος ήθελε ουσιαστική διαβούλευση; Πώς θέλαμε διαβούλευση όταν επιτρέψαμε στην ΔΟΕ να πάει σε συνάντηση με τον Αναπλ. Υπ. Παιδείας δίχως να έχουμε στείλει ως πρωτοβάθμια όργανα προτάσεις για την επιλογή των στελεχών και των δ/ντων; Με τον ίδιο τρόπο θα γίνει και η συζήτηση για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου; Με τον ίδιο τρόπο θα γίνουν κι όλες οι τοποθετήσεις για τον διορισμό των συναδέλφων εκπαιδευτικών με προϋπηρεσίαΠοιες ψηφισμένες θέσεις μετέφερε η ΔΟΕ στη συνάντηση με την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων;

Ποιες είναι οι προτάσεις; Ότι μας αρέσει ο νόμος της κ. Διαμαντοπούλου και μην τον αλλάζεται μέχρι να καταλήξουμε σε συμφωνία για το νέο σχολείο; Μήπως να αφήσουμε και το ΠΔ 152; αφού δεν έχουμε ολοκληρωμένη πρόταση πλην της πρότασης της ΔΟΕ του 1993;

σύλλογος μας θα πρέπει να συγκεκριμενοποιήσει την όποια μορφής αξιολόγηση και σε όποιο βαθμό είμαστε διατεθειμένοι να προχωρήσουμε ώστε να συμβάλλουμε στην θεσμοθέτηση ενός πλαισίου μόνο εφόσον συμφωνούμε. Γιατί στο μέλλον θα βρεθούμε πάλι στην θέση να αγωνιζόμαστε απέναντι σε μια αξιολόγηση που θα μας φέρουν οι άλλοι...

Ξεκινήσαμε να μιλάμε για διορισμούς 11.000 συναδέλφων και καταλήξαμε σε 2500-3500. Η απόφαση του συμβουλίου της επικρατείας για τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών πιο πολύ βοήθησε παρά έβλαψε την κυβέρνηση. Διαβάσαμε μερικές δηλώσεις για κατάργηση του ΑΣΕΠ, καθώς από ότι φαίνεται είναι και η μόνη οδός για να ελευθερωθεί το υπουργείο και να ανοίξει η στρόφιγγα των διορισμών.

Μεγάλη αμφιταλάντευση φαίνεται να διέπει το υπουργείο και για το θέμα της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα εφόσον θέλουμε να ακολουθήσουμε μια δίκαιη και ενιαία εκπαιδευτική πολιτική. Δεν μπορούμε να αναγνωρίζουμε την προϋπηρεσία των αναπληρωτών για τα έτη 2010-2014 και να μην κάνουμε το ίδιο γι αυτούς που εργάστηκαν στα δυσπρόσιτα σχολεία την ίδια περίοδο. Κατάφωρη αδικία εις βάρος εκείνων που δέχτηκαν να δούλεψαν για την εκπαίδευση και να δώσουν ένα κομμάτι από τον εαυτό τους στους μαθητές των δυσπρόσιτων περιοχών.

Για το θέμα αυτό κατέθεσα και επιστολή μου προς το ΔΣ όπου ζητώ να πάρει θέση και να προωθηθεί προς τη ΔΟΕ στις 20/5/2015.

Καμία μισθολογική ανέλιξη μέχρι το τέλος του 2016. Αυτό ήταν και το πρόταγμα των προηγούμενων κυβερνήσεων για να περάσουν το έκτρωμα αξιολόγησης που νομοθέτησαν εις βάρος του κλάδου των εκπαιδευτικών. Εκείνο που δεν λέγεται είναι ότι μας έχουν καλά δεμένους καθώς στο μεσοπρόθεσμο που ψήφισαν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ καμιά δημοσιο-οικονομική μεταβολή δεν θα υπάρξει εφόσον η ανεργία δεν πέσει στο 10% την στιγμή που φλερτάρει το 23,4 %. Αν οι κύριοι βουλευτές ήθελαν να υπάρξει ουσιαστική αλλαγή θα άλλαζαν τους νόμους που αφορούν την αξιολόγηση και κατ επέκταση την μισθολογική μας εξέλιξη.


Για δύο λόγους ζήτησα να πραγματοποιηθεί η συνέλευση στο πλαίσιο μιας καταστατικής συνέλευσης, α)γιατί ήταν η πρώτη πρωινή συνέλευση μετά από 1,5 χρόνο και β) γιατί το καταστατικό κατ' εμέ έπρεπε να είχε αλλάξει προ 15ετίας.

Οι προτάσεις που κατέθεσα με αίτηση μου στο ΔΣ στις 19 Μαρτίου  και ζητώ να τις επανεξετάσει:

α) Αλλαγή του ονόματος του συλλόγου με σκοπό να συμπεριληφθούν επί της ουσίας και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων "Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης" (Έγινε δεκτή και ψηφίστηκε από την συνέλευση)

β) 
Ένταξη του τρόπου διεξαγωγής των εκλογικών διαδικασιών για το Νομ. Τμήμα της ΑΔΕΔΥ καθώς δεν προβλεπόταν τίποτα στο καταστατικό του συλλόγου μας . Γι αυτό και με μόνο σκοπό την καθιέρωση των εκλογικών διαδικασιών σε ένα πιο συγκεκριμένο πλαίσιο ζητούσα την πραγματοποίηση των εκλογών για Νομ. Τμ. της ΑΔΕΔΥ κάθε 2 χρόνια με την δυνατότητα οι συνάδελφοι να βάζουν έως 9 σταυρούς. (Έγινε δεκτή και ψηφίστηκε από την συνέλευση)

γ) Απλούστευση της διαδικασίας εκλογής αντιπροσώπων στη ΔΟΕ και συγκεκριμενοποίηση των σταυρών επιλογής στους 4.

δ) Κατάργηση της Εφορευτικής Επιτροπής. Στο πλαίσιο εμπλοκής περισσότερων συναδέλφων και απεγκλωβισμό από τον παραταξιακό χαρακτήρα που έχει η Εφορευτική Επιτροπή καθώς εκλέγεται ανά παράταξη (δεσμευτικά από το ίδιο ψηφοδέλτιο όπως το ΔΣ) ζήτησα την κατάργησή της. Στην βουλή η Εφ Επ πάντα ορίζεται όπως και στις εκλογές είτε αυτές είναι Δημοτικές είτε Περιφερειακές. 

Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Ευχαριστήριο Σημείωμα

Χανιά, 28-5-2015


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ευχαριστεί θερμά για τη στήριξη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε στις εκλογές που πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 27 Μαΐου 2015. Με τη στήριξη και την ψήφο σας, εκλέχτηκε 1 αντιπρόσωπος στο ΔΣ  του συλλόγου (Μαυρογεννάκης Γιώργος) και 1 αντιπρόσωπος στη ΔΟΕ (Τσαλαπάκης Αντώνης) καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 25% σε σχέση με τις εκλογικές διαδικασίες του 2013.

Τα μέλη της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ δεσμευόμαστε πως θα συνεχίσουμε με την ίδια αγωνιστική και δημιουργική διάθεση να προασπιζόμαστε το Δημόσιο Σχολείο και τον μαχόμενο Εκπαιδευτικό.

Ο Κλάδος μας έχει ανάγκη από ενότητα και αδέσμευτες φωνές, ο Κλάδος μας πρέπει να «βγει μπροστά» και να διεκδικήσει όλα εκείνα που αναλογούν για ένα πραγματικό Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά, όλα εκείνα που αναλογούν για τον Έλληνα Εκπαιδευτικό.

Δεσμευόμαστε, λοιπόν, πως θα εργαστούμε και θα συμβάλουμε προς αυτή την κατεύθυνση με οδηγό τον αξιακό μας κώδικα που αντιπροσωπεύει ένα Δημόσιο, Δημοκρατικό Σύγχρονο Σχολείο, που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των μαθητών μας.


ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. N. XANΙΩΝ
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Επιστολή προς το ΔΣ (Προϋπηρεσία Αναπληρωτών Δυσπρόσιτα)

  Κίσαμος, 20 Μαΐου 2015    Προς: Σύλλογο Δασκάλων και Νηπ/γών Ν. Χανίων
Κοινοποίηση: όλους τους συναδέλφους

Θέμα : «Αναγνώριση του διπλασιασμού της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών στα δυσπρόσιτα για τα έτη 2010-2014» 
Έπειτα από τις τελευταίες εξελίξεις για το θέμα 1) της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μας στα σχολεία της χώρας για το 2014-2015, 2) την προσμέτρησή της ως διπλή σε σχολεία χαρακτηρισμένα “δυσπρόσιτα” και τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας 3) για αναγνώριση της συνολικής προϋπηρεσίας των αναπληρωτών συναδέλφων για το διάστημα 2010-2014 ως εκπρόσωπος της Ενωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών Ν. Χανίων ζητώ από το ΔΣ άμεσα να αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας για την κωλυσιεργία που φαίνεται να διέπει το ΔΣ της ΔΟΕ για το θέμα αυτό καθώς και να κοινοποιήσει στο αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας τη θέση του ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Χανίων.

Μέχρι σήμερα τα δυσπρόσιτα σχολεία στελεχώνονται, κατά πάγια τακτική του Υπουργείου Παιδείας και των κατά τόπους Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, από την πρώτη φάση αναπληρωτών, γεγονός που σημαίνει πως στελεχώνονται από άτομα που βρίσκονται σε υψηλές θέσεις στους σχετικούς πίνακες. Σε περίπτωση που κάποιος δεν δεχόταν να υπηρετήσει, ερχόταν αντιμέτωπος με διετή αποκλεισμό. Επομένως, οι αναπληρωτές που υπηρέτησαν στα συγκεκριμένα σχολεία το έπραξαν είτε συνειδητά κατ’ επιλογή είτε αναγκαστικά λόγω του διετούς αποκλεισμού.
Επιπροσθέτως, αν λάβει κανείς υπ’ όψιν και τα κοινωνικά κριτήρια τα οποία μετράνε για την επιλογή σχολείου, γίνεται ξεκάθαρο ότι κάθε αναπληρωτής εκπαιδευτικός είχε μεγάλες πιθανότητες να υπηρετήσει σε δυσπρόσιτο.
Οι συνάδελφοι αναπληρωτές έλπιζαν σε άνοιγμα των πινάκων, όπως φαίνεται ότι θα γίνει, χωρίς να φαντάζονται βεβαίως ότι οι κόποι και οι θυσίες τους θα πεταχτούν στον κάλαθο των αχρήστων διότι θεώρησαν αυτονόητο πως το ‘άνοιγμα’ θα γίνει με τα ίδια μέτρα και σταθμά που ίσχυαν πριν το ‘πάγωμά’ τους και με τα οποία κατατάχθηκαν σε αυτούς πριν το 2010, καθώς δεν έχει μεσολαβήσει ούτε κάποιος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ αλλά ούτε και οι υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουν υστερούν σε σχέση με την υπηρεσία των συναδέλφων πριν το 2010 και μετά το 2014.
Ενδεικτικά, θα δημιουργηθεί το φαινόμενο ένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός που υπηρετεί τη φετινή σχολική χρονιά (2014-2015) σε δυσπρόσιτο σχολείο να ξεπεράσει στην κατάταξη του πίνακα αναπληρωτών τον αναπληρωτή εκπαιδευτικό που υπηρέτησε πέρυσι (2013-2014) στην ίδια σχολική μονάδα κάτι το οποίο αναντίρρητα αποτελεί κατάφωρη αδικία εις βάρος του δευτέρου και παραβιάζει την αρχή της ισότητας.

Θεωρώντας ότι το ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν Χανίων επιδιώκει και αγωνίζεται για την άρση των αδικιών που δημιουργήθηκαν με την παύση τροφοδότησης των πινάκων αναπληρωτών που προβλέπονται στο άρθρο 3 του Ν.3848/2010 και στο άρθρο 9 παράγραφος 2 του Ν.3848/2010. Οφείλει να ενημερώσει το ΔΣ της ΔΟΕ για την θέση του και να προτείνει η παράγραφος 4 του άρθρου 5Α του Ν.3848/2010 (Α’ 71), να αντικατασταθεί ώστε να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ως διπλή για τα δυσπρόσιτα σχολεία τα έτη 2010-2014 υπό το πνεύμα μιας ουσιαστικά δίκαιης συνολικής εκπαιδευτικής πολιτικής.