Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021

Κανένας περιορισμός στον αριθμό των εκπαιδευτικών ανά ομάδα



Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Έπεσε στην αντίληψή μας ότι κάποιοι στην προσπάθειά τους να εφαρμοστεί η αξιολόγηση Κεραμέως επιχειρηματολογούν, για τον μέγιστο αριθμό εκπαιδευτικών ανά ομάδα εργασίας, κάνοντας χρήση του Ν. 4692 με ΦΕΚ A 111 - 12.06.2020 με  τίτλο <<Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις.>>  όταν η ΔΟΕ καλεί  ό λ ο υ ς  τους εκπαιδευτικούς να μπούν σε όλες τις ομάδες σύμφωνα με τον τελευταίο σχεδιασμό που έχει σταλεί στα σχολεία μας. 

Παρακάτω επισυνάτουμε τα εδάφια του νόμου προς ενημέρωση και αποσαφήνιση των διατάξεων αυτού.

Στον παραπάνω νόμο το άρθρο 47 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102) αντικαθίσταται ως εξής:

« Άρθρο 47, Συλλογικός προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου και ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης

1. Κατά την έναρξη του σχολικού έτους και το αργότερο έως τις 10 Οκτωβρίου κάθε έτους, ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας συγκαλεί σε ειδική συνεδρίαση τον σύλλογο διδασκόντων για να προβεί σε προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου και σχεδιασμό συλλογικών δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών, καθώς και καθορισμό του τρόπου υλοποίησής τους για το τρέχον σχολικό έτος…. 

2. Όσον αφορά στον σχεδιασμό των συλλογικών δράσεων, ο σύλλογος διδασκόντων, σε συνεργασία με τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, επιλέγει τομείς λειτουργίας της σχολικής μονάδας, ως διοικητικής και ως εκπαιδευτικής δομής, στους οποίους θα εστιάσουν οι προγραμματιζόμενες δράσεις. Στους τομείς αυτούς συγκαταλέγονται, εκτός εκείνων που εμφανώς και αμέσως συμβάλλουν στην αξιολόγηση και τελικώς στη βελτίωση της ποιότητας του επιτελούμενου εκπαιδευτικού–διδακτικού έργου και άλλοι σημαντικοί παράμετροι της οργανωτικής/διοικητικής και της εκπαιδευτικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας

3. Ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας συγκαλεί τον σύλλογο διδασκόντων σε τακτικές συνεδριάσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται, με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και τουλάχιστον μία φορά ανά δίμηνο, προκειμένου να συζητήσουν διεξοδικά για την πορεία υλοποίησης του αρχικού προγραμματισμού και των δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών που σχεδιάσθηκαν κατά τα ανωτέρω και να εκτιμήσουν τη διαφαινόμενη αποτελεσματικότητά τους.

4. Κατά τον ετήσιο προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, με επιμέλεια του Διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας, συγκροτούνται, επίσης, ομάδες δράσεων κοινού ενδιαφέροντος, σε κάθε μία από τις οποίες συμμετέχουν δύο (2) έως και πέντε (5) εκπαιδευτικοί. Σκοπός των ομάδων αυτών είναι η πιο στοχευμένη οργάνωση και διεξαγωγή εκπαιδευτικών δράσεων που αποβλέπουν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και εστιάζουν, κυρίως, στην αναβάθμιση εκπαιδευτικών παραμέτρων της παιδαγωγικής, της διδακτικής, της μαθησιακής και της αξιολογικής λειτουργίας, όπως αυτές διαμορφώνονται σε αυθεντικές συνθήκες σχολικής τάξης, καθώς και στην αναβάθμιση παραμέτρων του πλαισίου των σχέσεων, των ρόλων, των εμπειριών, των ενδιαφερόντων και του ψυχολογικού κλίματος της σχολικής τάξης, εντός των οποίων αναπτύσσονται οι παραπάνω λειτουργίες. Οι ποικίλες μορφές συνεργασίας των μελών κάθε ομάδας πραγματοποιούνται εντός του εργασιακού ωραρίου και αξιολογούνται με ποιοτικά κριτήρια.

Επίσης το  άρθρο 47 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102) προστίθεται άρθρο 47Α, ως εξής:

« Άρθρο 47Α  Αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό έργο τους

1. Στο τέλος του διδακτικού έτους, ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας συγκαλεί σε ειδική συνεδρίαση τον σύλλογο διδασκόντων για να προβεί σε αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ως διοικητικής και ως εκπαιδευτικής δομής και του εκπαιδευτικού έργου αυτής. Σκοπός της εσωτερικής αυτής αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Η αυτοαξιολόγηση πραγματοποιείται, αν κριθεί αναγκαίο, σε συνεργασία με τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, ενώ σε αυτήν λαμβάνονται υπόψη και οι απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου για θέματα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του, το οποίο οφείλει να έχει προηγουμένως συγκληθεί για τον λόγο αυτόν.

2. Κατά τη συνεδρίαση της παρ. 1 συντάσσεται ετήσια απολογιστική έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας αναφορικά με το εκπαιδευτικό έργο της. Στην έκθεση αυτή αναφέρονται ιδίως οι τομείς που αποτέλεσαν αντικείμενο εστίασης, οι στόχοι που είχαν τεθεί, καθώς και τα αντίστοιχα ποιοτικά κριτήρια παρακολούθησης και αξιολόγησής τους, περιγράφονται αναλυτικά οι δράσεις βελτίωσης της λειτουργίας της σχολικής μονάδας που σχεδιάσθηκαν, οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίηση και οι τρόποι με τους οποίους αυτές αντιμετωπίστηκαν. Παρατίθενται, επίσης, οι ομάδες που συγκροτήθηκαν για τη διαμόρφωση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης, τα θέματα που επιλέχθηκαν, οι στόχοι που τέθηκαν και οι δράσεις που υλοποιήθηκαν, ενώ επισημαίνονται οι δυσκολίες που ανέκυψαν και οι τρόποι με τους οποίους αντιμετωπίσθηκαν. Στην ίδια απολογιστική έκθεση παρουσιάζεται τεκμηριωμένα, με συμπερίληψη και παράθεση σχετικού υλικού, ο βαθμός επίτευξης όλων των επιμέρους στόχων που είχαν τεθεί κατά τον προγραμματισμό και διατυπώνονται προτάσεις περαιτέρω βελτίωσης ή νέες προτάσεις ανάληψης πρωτοβουλιών για το επόμενο σχολικό έτος.

Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι οι ομάδες που συγκροτούνται σύμφωνα με τον Ν. 4692/20 ουδεμία σχέση έχουν με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και μόνο εκ του πονηρού πραγματοποιείται η οποία ενημέρωση - αναφορά από κάποιους για  τον περιορισμό  του μέγιστου αριθμού εκπαιδευτικών ανά ομάδα. 

Σε κάθε σχέδιο δράσης , δεν χωριζόμαστε σε ομάδες αλλά ομάδα είναι όλος ο Σύλλογος Διδασκόντων, ώστε να μην υπάρχει μερισμός και διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών. 

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν το σχεδιασμό της ΔΟΕ και να αντισταθούν με όλες τους τις δυνάμεις στον νόμο Κεραμέως που στοχεύει στην κατηγοριοποίηση και διάλυση των σχολικών μας μονάδων. 


 Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε.


ΕΝΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΝΑΣ–ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ


Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021

Η τοποθέτηση των μελών της ΕΚΕ στην Τακτική Γενική Συννέλευση της 21ης Οκτωβρίου

 


Η εκπαιδευτική πολιτική της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και συνολικά της κυβέρνησης της Ν.Δ. έχει πλέον απορριφθεί από τη συντριπτική πλειοψηφία του Κλάδου. Μια πολιτική που έχει στον πυρήνα της την συρρίκνωση του Δημόσιου Σχολείου, την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, την κατηγοριοποίηση σχολείων-εκπαιδευτικών-μαθητών, τη μετατροπή του σχολείου από κύτταρο εκπαιδευτικής-παιδαγωγικής διαδικασίας σε γραφειοκρατική μονάδα με όρους επιχειρηματικής λειτουργίας και τη βίαιη διαμόρφωση και εμπέδωση ενός κλίματος εκφοβισμού και τρομοκράτησης των συναδέλφων. Η μεγαλειώδης, μαζική και δυναμική πανεκπαιδευτική απεργιακή κινητοποίηση της 11ης Οκτωβρίου και η σύσσωμη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Απεργία-Αποχή του Κλάδου από την εσωτερική-εξωτερική αξιολόγηση σχολικής μονάδας απέδειξαν πως το εκπαιδευτικό κίνημα και η βάση των συναδέλφων είναι ΕΔΩ, στη μάχη για το Δημόσιο Σχολείο, για τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, είναι ΜΠΡΟΣΤΑ και ΑΠΕΝΑΝΤΙ στην τρομοκράτηση και το φόβο που διασπείρει η πολιτική αλλά και η ρητορική της κα. Κεραμέως.

Η τακτική της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να καταφύγει στα δικαστήρια για να αποτρέψει τον αγώνα των Εκπαιδευτικών, αξιοποιώντας τον αντεργατικό-αντισυνδικαλιστικό νόμο Χατζηδάκη, αποτελεί ντροπή για την ίδια την Πολιτεία. Ταυτόχρονα με εντολή Κεραμέως οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλης της χώρας επιχειρούν, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, να υποβαθμίσουν σχολεία και να προχωρήσουν σε συγχώνευση τμημάτων. Αντί το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι χιλιάδες εκπαιδευτικές ανάγκες, προσπαθούν να καλύψουν τα κενά, με τεχνάσματα και τερτίπια που επιφέρουν αρνητικές παιδαγωγικές συνέπειες, με συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς.

Κεραμέως και κυβέρνηση, όμως, δεν έχουν λογαριάσει το θυμό και την αντίδραση του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στη νεοφιλελεύθερη ατζέντα τους. Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης και της Ολομέλειας των Προέδρων, καταθέτει τα επόμενα αγωνιστικά βήματα του Κλάδου για την αναχαίτιση και ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Για την εσωτερική-εξωτερική αξιολόγηση σχολικής μονάδας:

Κοινές Εκθέσεις

Έπειτα από την απόφαση του Εφετείου που έκρινε –με fast track διαδικασίες-, την απεργία-αποχή ως παράνομη και άμεσα εκτελεστέα, θεωρούμε ότι οφείλουμε να ενεργοποιήσουμε την αποδόμηση της αξιολόγησης εκ των έσω με Κοινές Εκθέσεις για όλους τους άξονες των ομάδων εργασίας και αφορούν τόσο τον προγραμματισμό όσο και την αποτίμηση. Η υλοποίηση των Κοινών Εκθέσεων στην ουσία αδρανοποιεί τη λειτουργία των ομάδων για την αξιολόγηση και παράλληλα δεν παρέχει κανέναν δείκτη και τελικό αποτέλεσμα σύγκρισης, κατηγοριοποίησης κ.ά.

Γιατί δε γίνεται να επαναπροκηρυθχεί η Απεργία-Αποχή;

Η επαναπροκήρυξη της Απεργίας-Αποχής θα είχε νόημα ΜΟΝΟ εφόσον αποφασίζαμε να υιοθετήσουμε ως συνδικαλιστικό κίνημα προϋποθέσεις του νόμου Χατζηδάκη, γεγονός που θα δημιουργούσε τετελεσμένα για τα Συνδικάτα. Επιπλέον, μια από τις προϋποθέσεις του νόμου Χατζηδάκη, η προσφυγή στον ΟΜΕΔ για διάλογο, θα έδινε στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τη δυνατότητα να αξιοποιήσει αυτό το κρίσιμο χρονικό διάστημα, που φτάνει τουλάχιστον τους 2 μήνες, προκειμένου τα σχολεία να υλοποιήσουν την αξιολόγηση, καθώς δεν θα υπήρχε καμία άλλη απόφαση από τον Κλάδο.

Συνεπώς, οι δήθεν «αγωνιστικές κραυγές των ΠΑΜΕ και Παρεμβάσεων για επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής σήμαιναν δύο πράγματα:

1)Αποδοχή και αναγνώριση του αντεργατικού-αντισυνδικαλιστικού νόμου Χατζηδάκη ή

2)Ανυπακοή στο νόμο άρα ακάλυπτοι οι συνάδελφοι και χωρίς ουσιαστική στρατηγική αντίδρασης και αποδόμησης της αξιολόγησης.


Αγωνιστικό πλαίσιο δράσης:

Η μαζικότερη απεργία των τελευταίων ετών της 11ης Οκτωβρίου και η σύσσωμη συμμετοχή του Κλάδου στην Απεργία-Αποχή αποτελούν οδηγό για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων πανεκπαιδευτικού χαρακτήρα.

Προτείνουμε την οργάνωση μιας νέας 24ωρης Απεργιακής Κινητοποίησης με κλιμάκωση σε συνεννόηση των ομοσπονδιών (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ) και με τα εξής διακυβεύματα:

  • Καμία εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού νόμου Κεραμέως για την αξιολόγηση σχολικής μονάδας.

  • Καμία συγχώνευση τμήματος και καμία υποβάθμιση Σχολείου εν μέσω σχολικής περιόδου.

  • Άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών.

  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών

  • Όχι στο γραφειοκρατικό- διεκπεραιωτικό σχολείο και στην επαγγελματική εξουθένωση του εκπαιδευτικού.

  • Ναι στο Δημόσιο-Δημοκρατικό Σχολείο της παιδαγωγικής με αναγνώριση του επιστημονικού ρόλου του εκπαιδευτικού.

  • Μισθοί αξιοπρέπειας για τον Εκπαιδευτικό.

  • Δωρεάν και καθολική επιμόρφωση .

  • Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

  • Σε περίπτωση κλεισίματος των σχολείων η Πολιτεία οφείλει να παρέχει τα μέσα και τον απαραίτητο εξοπλισμό στους εκπαιδευτικούς για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το χώρο εργασίας, δηλαδή τη σχολική μονάδα.

Επίσης, προτείνουμε:

  • Να πραγματοποιούνται απογευματινά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα κάθε εβδομάδα, σε μέρες που θα συμφωνηθούν με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

  • Η ΔΟΕ να δημιουργήσει σποτάκι για την συνολική πολιτική ενάντια στο δημόσιο σχολείο (και σε ηχητικό για τα ραδιόφωνα).

  • Κοινή συνέντευξη τύπου ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΟΙΕΛΕ-ΠΟΣΕΕΠΕΑ.

  • Κοινή σύσκεψη ΣΕΠΕ Χανίων και ΕΛΜΕ Χανίων

  • Ενημερωτική καμπάνια προς τους γονείς και δράσεις τοπικού χαρακτήρα ενημέρωσης της κοινωνίας (πχ μοίρασμα ενημερωτικών φυλλαδίων σε κεντρικά σημεία).

H Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. Χανίων, ως δύναμη προόδου, από την πρώτη στιγμή αντιλήφθηκε και αντιλαμβάνεται τη σημασία ομόφωνων αποφάσεων απέναντι στη γενικευμένη επίθεση (νομοθετική- παιδαγωγική πολιτική) που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί και η μόρφωση των μαθητών γι’ αυτό και είναι ανοιχτή στη διαβούλευση με απώτερο σκοπό στοχευμένες κινητοποιήσεις που θα κλιμακώνουν την αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας ενάντια στην καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική (νόμοι Κεραμέως) και στην ισοπεδωτική αντεργατική πολιτική (νόμος Χατζηδάκη) της κυβέρνησης.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Μαυρογεννάκης Γιώργος (ταμίας)

Παύλου Γιώργος (μέλος)

Τσαλαπάκης Αντώνης (πρόεδρος)

Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2021

Aνακοίνωση του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών για την αυτοαξιολόγηση και τους εκφοβισμούς

 


19/9/21

«Εγκύκλιοι από άλλες εποχές αποδεικνύουν τον πανικό του ΥΠΑΙΘ»

Νέα εκφοβιστική εγκύκλιο εξέδωσε στις 16/9 το ΥΠΑΙΘ, η οποία μας απειλεί ότι «σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ενεργοποιούνται οι προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες». Δεν διευκρινίζει φυσικά τι θεωρείται «μη συμμόρφωση» ούτε σε ποιες διαδικασίες αναφέρεται.

Η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μας έχει συνηθίσει σε πρακτικές και εκφράσεις που θυμίζουν άλλες σκοτεινές εποχές. Κάθε φορά που γνωρίζουν ότι βρίσκονται αντιμέτωποι με μία μεγάλη ήττα, αποτέλεσμα της οργής του λαού για την πολιτική τους καταφεύγουν σε καταστολή, τρομοκρατία και εκφοβισμούς.

Ρωτάμε λοιπόν ευθέως:

ü  Είναι η απεργία συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα; Ναι ή όχι;

ü  Υπάρχουν αποφάσεις δικαστηρίων που  έχουν αποφανθεί τελεσίδικα ότι η απεργία δεν συνιστά παράλειψη καθήκοντος και άρα δεν συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα; Ναι ή όχι;

ü  Είναι προδήλως παράνομη η επιβολή των κυρώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 56 του ν.4823/21 σε όσους/ες συμμετέχουν στην απεργία αποχή των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών; Ναι ή όχι;

ü  Προτίθεται το ΥΠΑΙΘ να καταστρατηγήσει το Σύνταγμα, την κείμενη νομοθεσία και τις νομολογίες των δικαστηρίων; Ναι ή όχι;

Ας μας απαντήσει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και ας αφήσει τα μισόλογα. Σκοπεύουν να καταλύσουν την δημοκρατία;

Δεν θα επιτρέψουμε την καταπάτηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων!

Δεν θα συμμορφωθούμε εις τας υποδείξεις τους!

Είναι ζήτημα Δημοκρατίας!