Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

Το ΥΠΑΙΘ σε πλήρη αποδιοργάνωση. Η τηλεκπαίδευση υλοποιείται, εφόσον καθίσταται δυνατή, από τις σχολικές μονάδες. Καμία υποχρεωτικότητα από τις οικίες και με ιδία μέσα

 


Σε ένα κυκεώνα ανακοινώσεων και αναρτήσεων σχετικά με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της Κρήτης βρισκόμαστε από το πρωί. Οι συνάδελφοι πιο πολύ από ποτέ μπερδεμένοι, πώς άλλωστε να μην είναι; Από τη μία η ανακοίνωση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Χανίων για το άνοιγμα των σχολικών μονάδων αύριο Πέμπτη απ' την άλλη ο καταιγισμός των δημοσιευμάτων στο όνομα του ΥΠΑΙΘ για αναστολή λειτουργίας και τηλεκπαίδευση την Πέμπτη και την Παρασκευή στα σχολεία της περιφέρειας Κρήτης.

Την εικόνα που αντιλαμβανόμαστε στη οργάνωση και λειτουργία του ΥΠΑΙΘ, βίωσαν και οι συμπολίτες μας, οι οποίο εγκλωβίστηκαν στα οχήματά τους λόγω της κακοκαιρίας <<Ελπίς>> στον πιο ακριβοπληρωμένο δρόμο της χώρας μας, από τα συναρμόδια και συνυπεύθυνα υπουργεία της κυβέρνησης. Αντικρiζοντας το μέγεθος της αποδιοργάνωσης, έβαλαν λουκέτο στη χώρα – επέβαλαν την Αργία- και προσπάθησαν να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα.

Στην Εκπαίδευση η υπουργός Παιδείας «πλασάρει» το αφήγημα του voucher των 200 ευρώ στους εκπαιδευτικούς λες και με το ποσό αυτό, αν και όποτε δοθεί, υπάρχει ουσιαστική δυνατότητα αγοράς τεχνολογικού εξοπλισμού. Φαίνεται να πιστεύει η κ. Κεραμέως ότι οι εκπαιδευτικοί ξεγελιούνται με «καθρεφτάκια και γυαλιστερές χάντρες», την στιγμή που γνωρίζουμε ότι θα μπορούσαν, μέσω των χρημάτων αυτών του ταμείου ανάκαμψης, να αναβαθμίσουν όλο τον τεχνολογικό εξοπλισμό και τα δίκτυα των σχολείων σε χαμηλότερο κόστος και με παροχή υλικοτεχνικής υποδομής που θα καλύπτει τις ανάγκες για στοιχειώδη τηλεκπαίδευση.

Δυστυχώς για την ίδια, και την κυβέρνησή της είναι εδραιωμένη πια η πραγματικότητα σε όλη την κοινωνία πως παρά τις επισημάνσεις μας, δυο χρόνια τώρα, για ενίσχυση των σχολείων με τεχνολογικό εξοπλισμό και γρήγορο ίντερνετ-οπτική ίνα- δεν έχει κάνει τίποτα ώστε να μπορεί από το σχολείο να παρέχεται τηλεκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε καμία υποστήριξη από την κυβέρνηση. Το εναντίον, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι δεχόμαστε μια σφοδρή επιθετική πολιτική τόσο στα εργασιακά, στο περιεχόμενο του σχολείου και στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/-τριών μας. Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι και οι εκπαιδευτικοί είμαστε και οι ίδιοι γονείς και αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα και από τις δύο πλευρές. Η κυβέρνηση να λογοδοτήσει σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς για το αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγήσει και συνεχίζει να οδηγεί τα πράγματα.

Απαιτούμε:

Καμιά τηλεκπαίδευση όταν τα σχολεία για ελάχιστο διάστημα και μέχρι να παρέλθουν πρόσκαιρα καιρικά φαινόμενα παραμένουν κλειστά.

Να δίνεται έκτακτη άδεια, με 100% αποζημίωση, στους γονείς όπου θα είναι κλειστά τα σχολεία των παιδιών τους.

  • Καλούμε τους συναδέλφους να παρέχουν τηλεκπαίδευση μόνο από τα σχολεία τους.

  • Εάν δεν υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στα σχολεία ή δεν μπορεί να υποστηριχτεί από εκεί η εξ αποστάσεως, δηλώνουμε αδυναμία.